رییس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر تبعات بی ثباتی بازار را تشریح کرد
کد خبر: ۳۷۶۳۱۸
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
0
رییس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهرو نقره تهران با تاکید بر اینکه وقتی اقتصاد بر مدار گرانی مدیریت می شود، همه چیز در مسیر گرانی گام بر می دارد گفت: طلا هم بخشی از اقتصاد است و هنگامی که در یک شب با یک تصمیم غیر کارشناسی بازار را به چالش می کشند، چگونه انتظار داریم قیمت طلا ثابت بماند.
حرکت طلا در مسیر بحران اقتصادی
محمد اسدی جوزانی در گفت و گو با پول نیوز اقتصاد را زنجیره ای توصیف کرد که اگر هر کدام از حلقه ها با چالش رو به رو شود بقیه نیز مشکل دار می شود گفت: هنگامی که دلار در مدت 8 ماه از22 هزار تومان به حدود 29 هزار تومان می رسد، انتظار بیهوده ای است که طلا ثابت بماند.

وی با اعلام اینکه طلا بر اساس قیمت اونس جهانی قیمت گذاری می شود گفت: اگر به اخبار جهانی توجه کنیم، اعلام می شود که قیمت یک اونس طلا 1840دلار است، بنابر این قیمت طلا بر اساس دلار اعلام می شود در نتیجه هنگامی که دلار بالا برود یا پایین بیاید، بی شک قیمت طلا نیز تغییر خواهد کرد.
 
رییس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهرو نقره تهران با ابراز تاسف از نابسامانی در بازار گفت: اقتصاد ایران هیچ ثباتی ندارد. یک روز آقایان تصمیم می گیرند ارز دولتی برای تعدادی از کالاها اختصاص دهند تا از گرانی در بازار جلوگیری شود اما روز بعد آن ارز را بدون مطالعه و یک شبه با یک تصمیم احساسی بدون در نظرگرفتن تبعات آن بر اقتصاد حذف می کنند که در نتیجه بازار به هم می ریزد و یک گرانی زنجیره ای شکل می گیرد.
 
وی با طرح این پرسش که امروزه کدام کالایی را سراغ دارید که برای مدتی ثابت مانده باشد گفت: یک روز گوشت، روز دیگر خودرو، حبوبات، لوازم خانگی، مسکن و خلاصه آنکه قیمت ها دایم دستخوش تغییرات بازار است. در این شرایط توقع بی جایی است که انتظار داشته باشیم قیمت طلا ثابت بماند.
 
اسدی جوزانی در پاسخ به اینکه وقتی اونس جهانی پایین آمده چرا قیمت طلا در ایران بالا رفته است گفت: وقتی ارزش پول ملی در برابر دلار سقوط می کند، دیگر ارتباطی با اونس جهانی طلا ندارد.
 
وی با اعلام اینکه وابستگی قیمت طلا به شرایط اقتصادی داخل کشور و ارتباط مستقیم با اونس جهانی دو مقوله جداگانه است گفت: هنگامی که یک باره روغن خوراکی کمیاب می شود، قیمت نان که مهمترین گزینه در سفره های مردم است گران می شود، ماکارونی که تا دیروز به وفور یافت می شد یک باره به صورت رفاقتی می توان از مغازه ها خریداری کرد و خلاصه آنکه همه چیز بی ثابت است، هیچ کارشناسی نمی تواند از ثبات بازار طلا سخن بگوید.
 
رییس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهرو نقره تهران با اعلام اینکه مردم برای جلوگیری از بی ارزش شدن پولشان طلا می خرند گفت: باور عمومی بر این است که بزرگترین اشتباه در بی ثباتی بازار کشور، نگه داشتن پول است. همین باور باعث می شود تا مردم نقدینگی خود را تبدیل به طلا یا دلار کنند.
 
وی نسبت به بی اعتمادی مردم به دولت به ویژه تیم اقتصادی هشدار داد و گفت: تا امروز هر بار که دولت وعده کنترل قیمت ها را داده ، عکس ان اتفاق افتاده و شاهد رشد بی رویه قیمتها بوده ایم. همین امر باعث شده تا مردم برای جلوگیری از بی ارزش شدن پولشان، دست به خرید هر چیزی بزنند تا مانع بی ارزش شدن ریالی شوند که در قالب حقوق دریافت یا پس انداز کرده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: