کد خبر: ۳۷۶۶۵۸
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
0

لیست لوازم حمام کودک

در معرفی لوازم حمام کودک بهتر است قبل از حمام کردن کودک، تمام لوازم حمام کودک را آماده کنید و سپس کودک را بشورید؛ زیرا حمام کردن کودکان تازه متولد شده یکی از نکات مهم در نگهداری از آن‌هاست. در روزهای اول تولد و زمانی که بند ناف کودک هنوز نیفتاده است، بدن کودک را با یک پارچه یا اسفنج مخصوص نرم، پاک کنید و هرگز او را در یک وان پر از آب قرار ندهید. در این مطلب از وبسای نیازمندی کودک و نوجوان ایبی نی نی  با وسایل مورد نیاز حمام کودک و طرز استفاده از آن‌ها به طور کامل آشنا می‌شوید.

لوازم مورد نیاز برای حمام کردن کودک

بعد از افتادن بند ناف کودک، می‌توانید هر چند روز یک بار او را با استفاده از لوازم حمام کودک به راحتی حمام کنید. با استفاده از این وسایل، شستن کودک برای مادر خیلی راحت‌تر خواهد شد.

  • وان کودک
  • شامپوی مخصوص کودک
  • توری وان حمام کودک
  • پارچ مخصوص یا آبریز حمام کودک
  • حوله برای پیچیدن و خشک کردن کودک
  • دماسنج مخصوص حمام
  • لیف و اسفنج مخصوص کودک
  • اسباب بازی‌های مخصوص حمام
  • صابون

وان کودک

وان شستشوی کودک یکی از اصلی‌ترین لوازم حمام کودک محسوب می‌شود و انواع مختلفی دارد. جنس وان کودک معمولاً از نوعی پلاستیک سبک است و به راحتی حمل می‌شود. لبه‌ها و گوشه‌های وان کودک باید گرد باشد و از ایمنی کافی برخوردار باشد. وان نوزادان زیر 6 ماه، باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند گردن و سر نوزاد را کنترل کند.

توری وان حمام کودک

توری وان حمام کودک

توری وان حمام کودک وسیله‌ای است که برای شستشوی راحت نوزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این توری به لبه‌های وان وصل می‌شود و به این ترتیب می‌توان کودک را با خیال راحت در آن قرار داد. جنس این توری بسیار نرم و لطیف است و به پوست کودک آسیب نمی‌رساند.

دماسنج مخصوص حمام

با استفاده از این دماسنج، می‌توان دمای آب را اندازه گرفت و وقتی به اندازه کافی مناسب بود، کودک را در وان قرار داد. بهتر است قبل از قرار دادن کودک در آب، دمای آب را با دست هم چک کنید. آب وان باید دمایی بین 32 تا 37 درجه سانتی‌گراد داشته باشد.

اسباب بازی‌های مخصوص حمام

اسباب‌ بازی‌های حمام مانند اردک‌های پلاستیکی از دیگر لوازم حمام کودک هستند، ولی جزو لوازم اصلی حمام کودک نیستند و برای سرگرم کردن کودک در حمام استفاده می‌شوند.

لیف و اسفنج مخصوص کودک

برای شستشوی بدن کودک از پارچه‌های نرم و ارگانیک که ضد‌حساسیت هستند، استفاده کنید.

صابون

صابونی که برای شستشوی کودک استفاده می‌شود، باید صابونی ملایم و فاقد عطر و رنگ باشد تا کودک دچار حساسیت نشود.

مدل‌های مختلف وان برای شستشوی کودک

وان کودک یکی از مهم‌ترین لوازم حمام کودک است و در مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود. یکی از انواع وان کودک، وان‌های ساده هستند که فضای داخلی آن‌ها اریب است و کودک می‌تواند به راحتی در آن دراز بکشد. این نوع وان به خاطر لایه اسفنجی که داخل آن قرار دارد، مانع از سر خوردن نوزاد می‌شود.

مدل دیگر وان کودک، وان‌های تاشو هستند که برای استفاده در وان بزرگسال طراحی شده‌اند. با تا کردن این وان، می‌توان آن را در وان بزرگ قرار داد. وان‌های چشمه‌ای مدل دیگر وان کودک هستند و می‌توانند حباب تولید کنند. بعضی از این وان‌ها دارای یک دوش کوچک هستند و با استفاده از دوش می‌توان کودک را با آب تازه شست.

مشخصات وان مناسب برای حمام کردن کودک

وانی که برای شستشوی کودک استفاده می‌شود، باید سطحی غیر لغزان داشته باشند. این سطح از لیز خوردن و حرکت وان جلوگیری می‎‌کند. وان حمام کودک، همچنین باید دیواره‌های نرمی داشته باشد تا بدن کودک هنگام برخورد با دیواره وان خراشیده نشود. بعضی از وان‌های کودک مجهز به دماسنج هستند و اگر آب وان بیش از اندازه گرم شود، رنگ آن‌ها تغییر می‌کند. با توجه به اینکه وان نوزاد یکی از واجب‌ترین لوازم حمام کودک است، باید در انتخاب آن دقت زیادی شود. بهتر است وانی که برای شستشوی کودک انتخاب می‌کنیم، تودوزی تشکی داشته باشد تا کودک در آن لیز نخورد.

https://ebaynini.com/

نکات مهم برای شستشوی نوزاد

بهترین زمان برای حمام بردن کودک به خصوص برای نوزادان تازه متولد شده، قبل از شیر خوردن و قبل از زمان خواب است. به هیچ عنوان کودک را با شکم پر به حمام نبرید، ولی زمانی که کودک خیلی گرسنه است و زمان زیادی از شیر خوردنش گذشته است هم او را حمام نکنید. دمای هوای جایی که کودک را حمام می‌کنید، باید بالای 24 درجه سانتی‌گراد باشد و به اندازه کافی گرم باشد تا کودک احساس سرما نکند.

برای شستشوی کودک حتماً از وانی که مخصوص لوازم حمام کودک است، استفاده کنید؛ چون این وان‌ها استاندارد هستند و برای شستشوی کودک طراحی شده‌اند. به هیچ عنوان کودک به ویژه نوزاد تازه متولد شده را در سینک ظرفشویی یا دستشویی نشویید. بدن نوزاد تازه متولد شده خیلی لیز است و امکان سر خوردن کودک وجود دارد. علاوه بر این سینک یا روشویی برای شستن بدن نوزاد بهداشتی نیست.

برای شستشوی نوزاد، وان نوزاد را با مقدار کمی آب پر کنید و سپس وان را در محلی صاف قرار دهید تا تکان نخورد. هنگامی که کودک در وان است، وان را جا به جا نکنید؛ چون احتمال سر خوردن کودک وجود دارد. کودک را از قسمت پا در وان قرار دهید و در طول شستشو روی بدنش آب گرم بریزید، تا سردش نشود. حمام کردن کودک نباید خیلی طولانی باشد و در نهایت باید ده دقیقه طول بکشد.

بعد از بیرون آوردن کودک از حمام، بلافاصله او را با حوله مخصوص لوازم حمام کودک بپوشانید و بدن او را با لوسیون مخصوص ماساژ دهید.

لیست لوازم حمام کودک و نوزاد

 

سخن پایانی

قبل از اینکه کودک را به داخل وان ببرید، لوازم حمام کودک مانند صابون، شامپو و لیف را آماده کنید. آب داخل وان نباید خیلی داغ باشد؛ چون ممکن است پوست لطیف کودک را بسوزاند. برای شستن کودک از مقدار کمی صابون یا شامپوی مخصوص استفاده کنید و هرگز کودک را در وان پر از کف قرار ندهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آشنایی با لوازم بهداشتی و حمام کودک و همچنین لوازم بهداشتی مادر، به وبسایت ایبی نی نی مراجعه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: