دبیر خانه کارگر گلستان دلایل گرانی و تورم فزاینده را تشریح کرد
کد خبر: ۳۷۶۸۹۶
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان با انتقاد از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که بدون مطالعه، احساسی و به صورت روز افزون برای ساماندهی مباحث اقتصادی ابلاغ می‌شود گفت: هنوز مسوولان ما به این دانش نرسیده اند که اقتصاد یک علم بر مبنای واقعیت هاست و با دستور محقق نمی‌شود.
شعارزدگی، آفت اقتصاد
غلامرضا طالبا با اشاره به اینکه رئیسی در آخرین روز‌های سال ۱۴۰۰ تاکید کرده بود که باید فقر مطلق تا قبل از پایان سال برطرف شود گفت: هنگامی که فردی در مقام رییس جمهور بدینگونه دستور میدهد، بیانگر آن است که از اقتصاد درک درستی ندارد و هنوز نمی‌داند که برای تحقق یک امر اقتصادی، می‌بایست زیر ساخت‌های آن را فراهم کرد.
وی با اشاره به شعار عدالت محوری رئیسی گفت: اولین چیزی که در بحث عدالت مطرح می‌شود، عدالت اقتصادی است. حضرت علی (ع) می‌فرماید "فقر که از در خانه‌ای وارد شود ایمان از در دیگر می‌گریزد" بنابراین می‌بایست در اولین مرحله به فکر وضعیت اقتصادی مردم باشند.
دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان با ابراز تاسف از اینکه نگاه مسئولان به مشکلات، نگاه اقتصادی و کارشناسی نیست گفت: امروزه کدام یک از مسئولان اقتصادی کشور در عرصه اقتصاد تجربه علمی و عملی موثر یا نیمه موثر دارد؟ بیشتر آقایان نظریه پردازی می‌کنند و در نتیجه آنچه مطرح می‌شود، هرگز جامه عمل نمی‌پوشد.
وی با ابراز تاسف از اینکه دولت سیزدهم هیچ مدل اقتصادی برای مقابله با بحران‌ها ندارد گفت: هنگامی که در مدت ۸ ماه قیمت ارزش پول ملی ۶ هزار تومان کاهش می‌یابد، تورم رشد فزاینده‌ای دارد، قیمت‌ها سر به فلک می‌کشد و هیچ نظارتی بر بازار نیست، نشان می‌دهد که دولت سیزدهم با شعار روی کار آمده و تیم اقتصادی و رئیس‌جمهور وقت‌کشی می‌کنند تا ۴ سال دولت سیزدهم به سر بیاید.
طالبا با یادآوری اینکه سالهاست سخن از اقتصاد اسلامی به میان می‌آورند گفت: در شرایطی ادعای اسلامی گری اقتصادی داریم که مراجع از بهره بالای بانکی به عنوان مصداق نزول خواری یاد می‌کنند، نظام بانکی دچار چالش‌های بسیار است، بنگاه‌های اقتصادی بدلیل تسهیلاتی که از بانک‌ها دریافت کرده، اما بدلیل بهره بالا و ناتوانی در پرداخت اقساط، مصادره میشوند تا زمین آن‌ها به حراج برسد و کارگران اخراج شوند و صنعت نابود شود.
وی با اعلام اینکه افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران گامی در مسیر محرومیت زدایی بود گفت: حتی همین یک مصوبه نیز مورد تایید آقایان قرار نگرفت. از یک سو زمزمه کاهش دستمزد و تعدیل آن مطرح می‌شود و از سوی دیگر رشد فزاینده قیمت ها، افزایش دستمزد را بی ارزش کرده است؛ بنابراین متوجه می‌شویم که تا چه اندازه در اقتصاد دچار شعارزدگی و حرف درمانی هستیم.
دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان با اشاره به میزان بالای بیکاری گفت: برای اشتغالزایی اقدام خاصی صورت نگرفته و این در حالیست که رئیسی با شعار ایجاد یک میلیون شغل روی کار آمده و قرار بود سالانه یک میلیون شغل ایجاد شود.
وی با طرح این پرسش که اکنون بیش از هشت ماه از عمر دولت سیزدهم گذشته، آیا ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کرده اند گفت: بنابراین مشاهده می‌کنیم که شعار دادند، وعده دادند و اکنون برای تحقق آن‌ها شرمنده مردم شده‌اند.
طالبا با ابراز تاسف از اینکه نتیجه مدیریت دولتها، فقیرتر شدن فقرا و سرمایه دارتر شدن سرمایه داران بوده است گف: کافیست نگاهی به فاصله طبقاتی بیندازیم تا ببینیم بین دهک‌های جامعه چه فاصله‌های وحشتناکی وجود دارد.
وی با اعلام اینکه امروزه در سفره کارگران نان خالی به زحمت پیدا می‌شود گفت: در حالی که عده‌ای برای خوش گذرانی یا خرید به خارج از کشور می‌روند، کارگران نگران نان شب هستند و این نشان می‌دهد که مدیریت‌ها به هیچ عنوان درست نبوده و هنوز هم با مشکل روبرو است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: