نایب رییس اتاق اصناف خواستار مدیریت بازار از سوی مردم شد
کد خبر: ۳۷۶۹۸۲
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
0
نایب رییس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه مردم به جای راه انداختن کمپین نخریدن، خرید خود را مدیریت کنند گفت: هنگامی که مردم برای خرید یک کالا هجوم می‌برند، در بازار تقاضای کاذب به وجود می‌آید و بحران ساز می‌شود، بنابر این بهتر است مردم هر کالایی را به اندازه بخرند.
بحران سازی با خرید بیش از حد نیاز
خسرو ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه خرید کالای مورد نیاز برای یک خانواده، چیزی نیست که با کمپین، شعار، بیانیه و مصاحبه کم یا زیاد شود گفت: می‌خواهم از باب قران به این مساله ورود کنم که بیش از ۱۴۰۰ سال قبل این روز‌ها را پیش بینی کرده و فرموده است که اصراف نکنید.
 
وی با اشاره به بحران کمبود و گرانی برخی کالا‌ها گفت: اگر امروز با کمبود یا گرانی روغن، ماکارونی یا دیگر کالا‌ها رو به رو هستیم، بدلیل هجوم یک باره‌ای است که مردم برای خرید این کالا‌ها انجام دادند.
 
رییس اتحادیه تالارداران با تاکید بر اینکه اگر به روغن نیاز داریم، به اندازه مصرف بخریم گفت: در صورتی که به اندازه نیاز خریداری کنیم، کمبود نمی‌شود و بازار کاذبی به وجود نمی‌آید تا زمینه ساز گرانفروشی شود.
 
وی با اشاره به اینکه هنگام کمبود یک کالا، برخی از مردم به جای آنکه مراعات حال هموطنانشان را بکنند، دست به خرید گسترده می‌زنند گفت: تولید یک روالی دارد تا نیاز‌های مردم را تامین کند و کمبود‌های تولید نیز از طریق واردات تامین می‌شود، اما هنگامی که یک باره مردم دست به خرید گسترده برای احتکار می‌زنند، نه می‌توان بدان اندازه به صورت یک باره میزان تولید را بالا برد و نه می‌توان یک شبه دست به واردات برای تامین نیاز بازار زد، در نتیجه کمبود و گرانی به وجود می‌آید.
 
ابراهیمی با اعلام اینکه وقتی برای یک محله تعداد مشخصی از یک کالا وجود دارد، بدین معناست که مردم به مرور زمان آن کالا را خریداری کنند تا به مرور نیز کالای جدید جایگزین شود گفت: هنگامی که مردم نیاز یک ماه و گاه یک سالشان را با هجوم به مغازه‌ها در یک روز می‌خرند و باعث کمبود آن کالا می‌شوند، در بین مردم نگرانی ایجاد می‌شود و به تبع آن گرانی به وجود می‌آید.
 
وی با تاکید بر اینکه بحران آفرینی موجب خرسندی دشمنان می‌شود گفت: معاندان و دشمنان کاری به این ندارند التهاب کاذب در نتیجه رفتاری احساسی به وجود آمده، بلکه خرسند می‌شوند که از این آب گل آلود به نفع اهداف مغرضانه خودشان بهره بگیرند.
 
نایب رییس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه وقتی نیاز وجود دارد، نمی‌توان کمپین نخریدن برای مدت طولانی به راه انداخت گفت: در گذشته کمپین نخریدن خودرو ایرانی راه انداز شد. در آن زمان خودرو یک کالای مصرفی بود و مانند امروز به کالای سرمایه‌ای تبدیل نشده بود، اما دیدیم که پس از گذشت مدت کوتاهی، با تعیین وام از سوی دولت، تمامی خودرو‌هایی که در انبار‌ها مانده بود، به فروش رفت.
 
وی با یادآوری اینکه نیاز به خودرو وجود داشته، اما برای مدتی سرکوب شده بود گفت: به محض آنکه شرایط فراهم شد و تسهیلات نیز اختصاص یافت، دیدیم که مردم تمامی خودرو‌ها را خریدند.
 
ابراهیمی با اشاره به اینکه امروزه خودرو به یک کالای سرمایه‌ای برای حفظ ارزش پول تبدیل شده است گفت:
چرا مردم امروز کمپین نخریدن خودرو راه نمی‌اندازند؟ مگر غیراز این است که اکنون قیمت خودرو در بازار آزاد بیش از دوبرابر قیمت خودرو درب کارخانه است و در صورت نخریدن حداقل قیمت‌ها به اندازه قیمت کارخانه پایین می‌آید؟
 
وی بر همکاری و همیاری مردم با دولت تاکید کرد و گفت: انتظار اینکه مردم نسبت به شرایط بی تفاوت باشند، به هیچ عنوان منطقی و درست نیست، بلکه وظیفه ملت این است که همزمان با نظارت بر عملکرد دولت و مسوولان، در کنار دولت باشند و برای پیشبرد اهداف دولت تلاش کنند.
 
نایب رییس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه هر کاری برای آرامش کشور صورت بگیرد، منافع آن شامل همگان خواهد شد گفت: اگر انتقادی داریم که در بسیاری از موارد بر حق است، باید در فضایی آرام و سالم مطرح کنیم و مراقب دسیسه‌های دشمنان باشیم.
برچسب ها: کمپین ، اصناف ، گرانی ، بازار ، تولید
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: