اهالی رسانه سیرجان از پروژه‌های در حال احداث بازدید کردند
کد خبر: ۳۷۸۴۱۶
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
0
گل گهر همواره مسیر توسعه را طی می کند و به همین دلیل ارتباط خوبی با رسانه ها دارد و آماده میزبانی خبرنگاران است تا از نزدیک در جریان قرار گیرند.
خودنمایی مقتدرانه گل گهر در میان اصحاب قلم
یک مجموعه هرچقدر هم بزرگ و توانمند باشد، تا زمانی که عملکرد خود را در معرض دید عموم قرار ندهد، تاثیرگذاری لازم را ندارد. به همین دلیل تمامی بنگاه‌ها در عرصه‌های گوناگون، روابط عمومی ایجاد کرده و آن‌هایی موفق‌تر هستند که به روابط عمومی اهمیت بیشتری بدهند. گل گهر یکی از بزرگترین مجموعه‌های معدنی و صنعتی ایران است که دایم در حال تحول و رونق است. نقش این مجموعه بزرگ در دو بخش بومی و کشوری بخوبی مشاهده می‌شود. اگرچه گل گهر توانسته در تمامی عرصه‌های اقتصاد و صنعت کشور حرفی برای گفتن داشته باشد، اما مردم سیرجان و البته کرمان بیش از دیگر مناطق و استان‌های کشور به گل گهر افتخار می‌کنند، زیرا این مجموعه برندی برای استان و مردم سیرجان شده و اگر فردی بخواهد خود را به عنوان سیرجانی معرفی کند، می‌تواند از گل گهر به عنوان آدرس یاد کند.
اما گل گهر در اقدامی درخور توجه، خبرنگاران رسانه‌های محلی سیرجان را برای بازدید از پروژه‌های در حال احداث در قالب یک تور خبری به مجموعه دعوت کرد تا رسانه‌ها هر آنچه می‌بینند، برای مردم به رشته تحریر در آورده و به تصویر بکشند.

احداث تصفیه خانه

یکی از اقدامات در خور توجه گل گهر، احداث تصفیه‌خانه پر‌وژه فاضلاب شهری بود که با توجه به کمبود آب در این منطقه، این تصفیه خانه مانع هدررفت آب می‌شود و خبرنگاران متوجه می‌شوند که گل گهر برای مدیریت آب مصرفی برنامه جامع و کاملی دارد. جالب اینکه مدیر عامل شرکت کاریز درباره این پروژه گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود، پروژه فاضلاب شهری سیرجان را با صرف ۷۰۰۰ میلیارد ریال آغاز کرده که تاکنون به پیشرفت کل ۸۱ درصدی رسیده است. امانی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه ۸۸ درصد بوده، گفت: تاکنون ۲۹۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و ۴۰۰۰ انشعاب اجرا شده که تا شهریور سال جاری با راه اندازی تصفیه خانه امکان اتصال مشترکان به شبکه جمع‌آوری فراهم می‌شود.

فعالیت نیروگاهی.

اما گل گهر در خصوص تولید برق نیزگام‌هایی برداشته است به نوعی که رضوانی مدیر عامل گهر انرژی سیرجان به تشریح پروژه‌های توسعه پست نیروگاهی ۴۰۰/۲۳۰ کیلو ولت گهران، طرح جامع زهکشی سایت نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان و احداث پست کلید خانه ۴۰۰ کیلو ولت گل‌گهر، پرداخت.

 
توسعه آهن و فولاد

در ادامه خبرنگاران محلی به شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر رفتند تا در جریان قرار گیرند. در این دیدار مدیر پروژه فولادسازی گفت: این شرکت در حال ساخت یک مجموعه پیشرفته از کارخانجات فولاد در منطقه گل‌گهر است. جواهری افزود: احداث کارخانجات احیای مستقیم با ظرفیت سالانه۷/۳ میلیون تن آهن اسفنجی و کارخانه فولادسازی و نورد با ظرفیت سالانه ۳ میلیون تن ورق فولادی همزمان در حال اجراست و یکی دیگر از طرح‌ها تولید ۷/۳ میلیون تن آهن اسفنجی با استفاده از اکسیژن است که در سه فاز به بهره‌برداری می‌رسد.

مقابله با آلودگی با توسعه فضای سبز

در حالی که آلودگی هوا به ویژه ریزگرد‌ها به چالش جدی تبدیل شده، کاشت درخت و توسعه فضای سبز می‌تواند همچون دیواری طبیعی به تثبیت شن‌ها و کاهش آلودگی کمک کند. به همین دلیل پروژه درختکاری و فضای سبز کمربند منطقه گل‌گهر کلید خورده و به عنوان پروژه‌ای تاثیرگذار در مرحله توسعه و تکمیل است.

توسعه شبکه معابر

در ادامه بازدید، آرش مدیرعامل شرکت توسعه عمران و مدیریت منطقه گل گهر به میان خبرنگاران آمد و گفت: پروژه‌های شبکه معابر منطقه گل‌گهر، احداث تقاطع آهن و فولاد، انتقال آب از مخزن ۴۵هزار متر مکعبی به کارخانه جدید هماتیت و احداث پل صنعت در راستای گسترش و سهولت حمل و نقل در منطقه گل‌گهر و تامین ورودی‌های ایمن از جمله پروژه‌های انجام شده و در دست اقدام این شرکت در منطقه هستند.
شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان مسیر بعدی اهالی رسانه بود که ضمن بازدید از پروژه کارخانه احیای مگامدول هات شارژ این شرکت، توصیحات مدیر این پروژه را شنیدند و سپس در ادامه نیز مراحل ذوب و فولادساری را در کارخانه‌ی این شرکت دیدند.

بهبود کیفیت کنسانتره

در پایان خبرنگاران به پروژه بهبود کیفیت محصول کنسانتره در خط ۴ تولید این محصول رفتند که مدیر این پروژه گفت: این پروژه که به منظور افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت خط ۴ تولید کنسانتره گل‌گهر تعریف شده، اهدافی، چون ایجاد تاثیر مثبت در کارخانه‌های پایین دستی با افزایش ظرفیت و کیفیت گندله‌های تولیدی را پی‌گیری می‌کند. شکاری افزود: این پروژه به افزایش ارزش افزوده و تکمیل چرخه فولادسازی با رویکرد حفظ منابع ملی و سودآوری کمک می‌کند.
البته دست روابط عمومی زیاد هم باز نیست و زمانی روابط عمومی می‌تواند بخوبی نقش آفرینی کند که مدیریتی توانمند با استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت ها، روند رو به رشدی را طی کرده باشد. آنچه خبرنگاران در این بازدید مشاهده کردند، به اندازه‌ای قابل توجه و تاثیرگذار بود که فقط به نمایش گذاشته شد و بدون آنکه بزرگ نمایی صورت گیرد، روابط عمومی با اقتدار به ارایه عملکرد پرداخت و تصمیم را به رسانه‌ها سپرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: