کد خبر: ۳۷۸۴۵۴
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد که باید از تبدیل شدن روسیه به پایگاه چین در اروپا جلوگیری کرد.
کسینجر: نباید بگذاریم روسیه به پایگاه چین تبدیل شود
هنری کسینجر با اشاره به بحران اوکراین گفت: کشور‌های غربی باید منافع روسیه را برای بحث حل و فصل مسالمت آمیز اوکراین در نظر بگیرند تا از افزایش نفوذ چین در مسکو جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه اسبق و مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در مصاحبه خود با وبگاه «ساندی تایمز» انگلیس، به طور غیرمستقیم به شکست تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو اذعان کرد و مدعی شد: «اکنون سوال این است که چگونه می‌توان به این جنگ پایان داد به صورتی که ​​روسیه به پایگاه چین در اروپا تبدیل نشود؟»

او در ادامه صحبت‌های خود بر حفظ اتحاد ائتلاف ناتو که منعکس کننده همکاری آمریکا و اروپاست، تاکید کرد و گفت: «رویداد‌های بزرگی در منطقه خاورمیانه و آسیا در راه است.»

کسینجر ۹۹ ساله پیشتر در اجلاس داووس گفته بود که درگیری اوکراین با روسیه باید تا دو ماه دیگر پایان یابد وگرنه از کنترل خارج می‌شود لذا فرصت اندکی برای پایان دادن به درگیری مسلحانه در اوکراین و یافتن راه حل صلح وجود دارد. فراتر از آن، روسیه ممکن است برای همیشه از بقیه اروپا جدا و به متحد دائمی چین تبدیل شود.
برچسب ها: بحران ، اوکراین ، روسیه ، چین ، کسینجر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: