گزارش میدانی از نبش خیابان سیزدهم؛
کد خبر: ۳۷۸۹۴۰
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
0
بازار سهام امروز در حالی شاهد تداوم غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله گران اغلب حقیقی بود که فقر نقدینگی در کلیت معاملات امروز به خوبی لمس می‌شد.
بی پولی در بازار سهام مد روز شد
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۱ با کاهش هزار و ۷۷۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۴۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن، اما با افزایش ۱۷۸ واحدی عدد ۴۲۵ هزار و ۳۶۰ واحد را تجربه کرد. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش هزار و ۱۵۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۷۳ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با چهار هزار و ۳۸ واحد کاهش عدد دو میلیون و ۹۸۵ هزار واحد را تجربه کرد.

در فرابورس ایران نیز شاخص این بازار با کاهش ۱۴۶ واحدی عدد ۲۰ هزار و ۹۶۳ واحد را به نام خود ثبت کرد. ارزش معاملات بورس امروز تهران در پایان معاملات امروز به بیش از سه هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن شش میلیارد و ۳۱۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۴۳ هزار و ۷۲۰ نوبت داد و ستد بود.

در فرابورس نیز ارزش معاملات این بازار به بیش از دو هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان رسید که ناشی از خرید و فروش سه میلیارد و ۱۱۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در این بازار بود.

اصلی‌ترین نماد‌های تأثیرگذار بر افت شاخص کل بورس تهران نماد‌های «نوری» با ۱۳۹۵ واحد، «میدکو» با ۶۶۸ واحد و «شپنا» با ۴۲۹ واحد کاهش بودند. در مقابل، اما نماد‌های معاملاتی «مبین» با ۵۳۴ واحد، «پارس» با ۵۲۶ واحد و «وبملت» با ۴۴۷ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر این نماگر به نام خود ثبت کردند.

بازار سهام در دومین روز کاری این هفته خود نیز اگر چه شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام در اغلب نماد‌های معاملاتی از سوی معامله گران اغلب حقیقی بود، اما روند متعادل و در عین حال رخوت آور بازار باعث شده تا حجم فروش چندانی از سوی معامله گران حقوقی روی تابلوی معاملات ترسیم نشود.

این در حالی است که انگیزه فروش و نقد کردن سهام از سوی معامله گران حقیقی در شرایطی که بازار به شدت از لحاظ ارزش معاملات و نقدینگی در گردش با ضعف مواجه است، بسیار بالا گرفته و این در حالی است که وفاداران به بازار سهام همچنان چشم انداز بلندمدت را به نفع بازار سهام می‌دانند.

با این حال ریسک‌های سیستماتیک از جمله نرخ سود سپرده بانکی از هرچیز دیگری به بازار سهام نزدیک‌تر بوده و همچنان تکثر اخبار پیرامونی بازار اصلی‌ترین عامل برای تغییر جهت نماگر‌های بورسی عنوان می‌شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: