کد خبر: ۳۷۹۰۲۷
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست بررسی علت وقوع حادثه قطار مشهد-یزد، گفت: کمیسیون عمران مجلس جلساتی را با کمیسیون عالی سوانح برگزار کرد و در آن جلسات علت وقوع حادثه قطار بررسی شد.
مقصر حادثه قطار مشهد - یزد معرفی شد
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز در کمیسیون عمران جلسه نهایی برگزار شد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد لکوموتیوران مقصر این حادثه بوده، زیرا در زمان حادثه لکوموتیوران سکان هدایت قطار را برعهده نداشته است.

احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست بررسی علت وقوع حادثه قطار مشهد-یزد، اظهار داشت: کمیسیون عمران مجلس جلساتی را با کمیسیون عالی سوانح برگزار کرد و در آن جلسات علت وقوع حادثه قطار بررسی شد.

وی افزود: امروز در کمیسیون عمران جلسه نهایی برگزار شد و در بررسی‌های صورت گرفته شده مشخص شد که راننده قطار مقصر این حادثه بوده است، زیرا در زمان حادثه لوکوموتیوران سکان هدایت قطار را برعهده نداشته بلکه کمک وی عهده دار هدایت قطار بوده است که قانونا این مورد خلاف قانون است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نکته مهمی که وجود داشته این است که قطار می‌بایست در محل سانحه با سرعت ۱۵ کیلومتر عبور می‌کرد، اما متاسفانه سرعت قطار در مراحلی ۱۴۴ کیلومتر سرعت داشته و در محلی که باید تقلیل سرعت می‌داشت، اما بعد از فرازی سرعت قطار ۱۳۷ کیلومتر می‌رسد بعد از این که با بیل مکانیکی مواجه می‌شود بعد از ترمز سرعت قطار به ۱۰۸ کیلومتر به بیل مکانیکی برخورد می‌کند.

دنیامالی تصریح کرد: از این رو قطار در محل حادثه بالای ۹۰ کیلومتر سرعت داشته که یک تخلف آشکار در این جا وجود داشته، اما موضوع بعدی که وجود دارد و جای سوال است این که بعد از اتمام کار بیل مکانیکی این بیل در محل حادثه چه کار می‌کرده است؟

وی افزود: همچنین سوالاتی که از راه آهن کشور وجود دارد این است که متصدی ترافیک چرا در محل حضور نداشته؟ و چرا در ایستگاه عباس آباد به راننده قطار یادآوری مجدد نشده است؟ که این مورد جزو تخلفات به حساب می‌آید.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: این کمیسیون درحال جمع بندی گزارش حادثه قطار است تا به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: