کد خبر: ۳۷۹۱۴۱
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
بازار سرمایه در آخرین هفته از خرداد ماه با افت و خیز‌های فراوانی همراه بود که در این گزارش می‌خوانید.
نگاهی به بازار بورس تهران در هفته‌ای که گذشت
در معاملات روز شنبه بیست و هشتم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با نزول ۱۶ هزار و ۶۱۳ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۷۲۰ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۳ هزار و ۷۵۱ واحدی در سطح ۴۲۵ هزار و ۱۸۱ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۳۹ واحد پائین آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۱۱۰ واحد قرار گرفت. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۷۱۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که بالاترین رقم در دو هفته اخیر است. در معاملات روز شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وبملت (بانک ملت) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۱۳۲ میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نماد‌های فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در معاملات روز یکشنبه بیست و نُهم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با نزول هزار و ۷۷۰ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۹۶۷ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۱۸۰ واحدی در سطح ۴۲۵ هزار و ۳۶۳ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۴۶ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۹۶۳ واحد قرار گرفت تا بار دیگر به کانال ۲۰ هزار واحدی سقوط کند. نماد‌های «نوری»، «میدکو» و «شپنا» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های «مبین»، «پارس» و «وبملت» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. در فرابورس نیز نماد‌های «بپاس»، «دی» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «سمگا» و «کزغال» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در معاملات روز دوشنبه سی اُم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با صعود هزار و ۲۸۶ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۴۸ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با رشد هزار و ۲۲۳ واحدی در سطح ۴۲۶ هزار و ۵۸۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۷ واحد بالا آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۹۸۶ واحد قرار گرفت. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای پنجمین روز متوالی منفی شد و ۲۹۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در ۵ روز کاری اخیر در مجموع بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بورس خارج شده است. در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام تفارس (شرکت تأمین سرمایه خلیج فارس) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۶۵ میلیارد تومان بود. پس از تفارس، نماد‌های شتران (شرکت پالایش نفت تهران) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در معاملات روز سه‌شنبه سی و یکم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۷ هزار و ۶۱۷ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۶۳۰ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۳ هزار و ۱۲۷ واحدی در سطح ۴۲۳ هزار و ۴۵۶ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۵۲ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد قرار گرفت. نماد‌های «فملی»، «نوری» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های «حکشتی»، «بوعلی» و «کویر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. در فرابورس نیز نماد‌های «شگویا»، «زاگرس» و «دماوند» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دی»، «کوثر» و «فزر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس سآبیک صدرنشین است و آسیاتک و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و کرمان پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.
 
در معاملات روز چهارشنبه یکم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۶ هزار و ۲۲۳ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۳۹۸ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با افت هزار و ۱۶۱ واحدی در سطح ۴۲۲ هزار و ۲۹۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۶۲ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۶۷۱ واحد قرار گرفت. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هفتمین روز متوالی منفی شد و ۳۶۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۱ میلیارد تومان بود. پس از بپاس، نماد‌های تفارس (شرکت تأمین سرمایه خلیج فارس) و فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی بیشترین خروج پول حقیقی را در آخرین روز معاملاتی هفته داشتند. در مقابل نماد‌های خلیبل، ورنا، حکشتی، خبازرس و غزر بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و گروه «خودرو و ساخت قطعات» بیشترین جذب سرمایه حقیقی را ثبت کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: