نماینده سیرجان در مجلس تمرکز بر ظرفیت معادن را مهم توصیف کرد
کد خبر: ۳۷۹۶۴۸
۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اخیری که نمایندگان در محضر مقام معظم رهبری داشتند گفت: رهبری به مسایل و مشکلات معادن اشاره کردند و گلایه مندی شدید ایشان این بود که هنوز بخش معدن بدرستی فعال نشده است.
ضرورت توجه بر توسعه و نقش آفرینی معادن
شهباز حسن پور بیگلری در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به اینکه معادن در اسناد بالا دستی نیز مورد توجه جدی قرار گرفته اند گفت: با توجه به اینکه در برنامه توسعه ششم آورده بودیم که معادن باید پیشران اقتصاد کشور باشد، باید تمام توجه خود را بر توسعه و نقش آفرینی معادن متمرکز کنیم تا بتوانیم قانون برنامه توسعه را محقق کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بودجه نیز به معادن توجه ویژه‌ای می‌شود گفت: همه ساله در لوایح بودجه نیز به صورت مستمر توجه ویژه‌ای به معادن داشته ایم و نباید از این ظرفیت قابل توجه غافل شویم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه با وجود همه تاکیدات در برنامه‌های اقتصادی کشور، به معادن توجه لازم نشده است گفت: متاسفانه از ظرفیتی که ایران در بخش معادن دارد، بهره برداری لازم صورت نگرفته و هرگز نقش معادن در توسعه اقتصادی دیده نشده است.
 

وی با اشاره به اینکه معادن می‌توانند در بهبود معیشت مردم نقش آفرین باشند گفت: با وجود ظرفیت تاثیر گذاری که معادن دارند، در جهت رفاه مردم نیز بکار گرفته نشده و هنوز مردم از مزایای معادن بهره‌مند نشده اند.

حسن پور با تاکید بر این که اگر معادن کشور فعال شود، رونق بزرگی به وقوع می‌پیوندد گفت: هزاران معدن در سراسر کشور وجود دارد که راکد مانده و اگر شروع به فعالیت کنند، می‌توان تاثیرات آن را در تمامی بخش‌های کشور مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید حمایت ویژه‌ای از معادن به عمل آورد گفت: اگر از ظرفیت معادن استفاده شود، می‌شود کشور را به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل کرد.  

نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش ایمیدرو برای رونق معادن و استفاده بهینه از این ظرفیت گفت: اهمیت معادن برای کشور به اندازه ای زیاد است که سازمانی جداگانه به نام ایمیدرو برای حمایت از معادن موجود و استفاده از معادن غیر فعال تعریف شده که خوشبختانه ایمیدور دغدغه معادن را دارد و برای رفع مشکلات معادن نقش آفرینی می کند اما انتظار داریم تلاش خود را مضاعف کند زیرا معادن به غیر از ایمیدرو پناهگاه دیگری ندارند.
 
با تاکید بر اینکه رونق در بخش معادن باعث رونق در بخش تولید و اشتغال می‌شود گفت: ارز آوری معادن هم بسیار بجا و مطلوب است، زیرا هر آنچه معادن تولید می‌کنند، می‌تواند به سرعت در چرخه اقتصاد کشور قرار گیرد و شاهد تاثیر سریع و مستقیم آن بر کشور باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: