April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۹۷۵۷
۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
0
عضو هیئت‌علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: هر اندازه یک رسانه نسبت به زبان حساستر باشد در رساندن پیام موفق‌تر عمل خواهد کرد.
هر چقدر رسانه به زبان حساس‌تر باشد، در ارسال پیام موفق‌تر است
غلامعلی حداد عادل رئیس، عضو پیوسته شورا و عضو هیئت‌علمی فرهنگستان زبان و ادب گفت: رسانه باید زبان را بشناسد، قوت و ضعف آن را بداند و آسیب‌های آن را شناسایی کند. رسانه هر اندازه نسبت به زبان حساستر باشد در رساندن پیام موفق‌تر عمل خواهد کرد.

به گفته حداد عادل، رسانه رادیو نسبت به تلویزیون بسیار پیشگام‌تر بوده و عملکرد موفق‌تری داشته است. همچنین، نخستین اقدام در حفظ و پاسداشت زبان فارسی، اصلاح ِزبان رسانه است، وقتی رسانه زبان سالم و فاخر داشته باشد و از ابتذال دوری کند بهترین آموزش را به مخاطب ارائه می‌دهد.

پیش از این، گودرزی، دبیر جشنواره ملی «آیین سخن» گفته بود، وظیفه ذاتی رسانه درست حرف زدن است. اگر رسانه در این حوزه با مشکل روبه‌رو باشد، باید در جایگاه آن رسانه تردید کرد؛ چراکه رسانه با مخاطب عام سروکار دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: