کد خبر: ۳۸۰۱۵۹
۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
0
گزارش‌ها حاکی از آن است که آمادگی‌های امنیتی واشنگتن و تل‌آویو برای محافظت از رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی، به سطح لجستکی رسیده است.
بایدن در مرکز ناامنی؛ تدابیر گسترده و بی‌سابقه تل‌آویو برای حفاظت از او
روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» در گزارشی اذعان کرد که تل‌آویو در حال آماده‌کردن مقدمات سفر هفته آینده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه و سرزمین‌های اشغالی به شکلی سریع و طی یک عملیات لجستیکی عظیم است.

طبق گزارش پایگاه خبری «i ۲۴»، قرار است صد‌ها محافظ امنیتی، شش هلیکوپتر، یک هواپیمای حامل خبرنگاران، یک کاروان حمل‌ونقل با ۸۰ اتومبیل و یک قطار حامل تجهیزات، رئیس جمهور آمریکا را در این روز همراهی کنند.

رسانه‌های عبری اذعان می‌کنند که انتظار می‌رود این رویداد تاریخی [سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی]به طور گسترده و در بسیاری از رسانه‌های جهان پوشش داده شود. در نتیجه، اولین کارمندان کاخ سفید حدود یک هفته به تل‌آویو آمده و در حال آماده‌سازی جهت هماهنگی برای اطمینان از اجرای روان برنامه‌های این سفر هستند.

اسرائیل هیوم مطلع شده است که در هر مکان و موقعیتی از سرزمین‌های اشغالی که بایدن قرار است از آن بازدید کند، یک اتاق هماهنگی مشترک بین وزارت امور خارجه، دفتر نخست‌وزیری، اطلاعات و پلیس تل‌آویو ایجاد شود؛ این اتاق‌های هماهنگی با هدف مدیریت و سازماندهی حرکت محافظان رئیس‌جمهور و برقراری ارتباط با آمریکایی‌ها برای رفع هرگونه پیشامد اضطراری تشکیل شده‌اند.

چندین هواپیمای ترابری بزرگ «C-۱۷ Globemaster» این هفته در فرودگاه «بن‌گوریون» تل آویو فرود آمده‌اند؛ این هواپیما‌ها حامل تجهیزات پشتیبانی همراهان رئیس‌جمهور بوده‌اند که قرار است بایدن را تا تل‌آویو همراهی کنند. حدود ۸۰ وسیله نقلیه از جمله اتومبیل «لیموزین» ریاست جمهوری که به خاطر اندازه و وزن فوق‌العاده سنگینش معروف به «جانور» است، جزء این تجهیزات هستند.

این خودرو مجهز به دستگاه‌های دید در شب است و در‌های محکم بسته‌شده‌ای دارد که کار محافظت از سرنشینان در برابر مواد شیمیایی را انجام می‌دهند. لاستیک‌های این ماشین ضدگلوله و در‌های آن فولادی هستند. علاوه بر همه این‌ها، این خودرو حاوی کیسه‌هایی از گروه خونی بایدن است.

خود بایدن نیز قرار است با هواپیمای معروف «ایر فورس ۱» وارد سرزمین‌های اشغالی شود. دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ B نیز رئیس‌جمهور آمریکا را همراهی خواهند کرد؛ هواپیما‌هایی که بایدن معمولاً به صورت چرخشی از آن‌ها استفاده می‌کند.

هواپیمای بایدن [ایر فورس وان]یک قابلیت هوانوردی برای قابلیت سوخت‌گیری در هوا دارد که به آن اجازه می‌دهد چندین روز متوالی به پرواز ادامه دهد. این هواپیما مجهز به سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته و سامانه‌های ارتباطی است که به رئیس‌جمهور و کارکنانش اجازه می‌دهد از راه دور به ارتباط با کاخ‌سفید و سایر نقاط جهان ادامه دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا و هیئت همراهش در هتل «کینگ دیوید» در قدس اقامت خواهند داشت؛ هتلی که برای تمام مدت سفر بایدن به طور کامل اجاره شده است. اسرائیل هیوم مدعی شد که دلیل اینکه آمریکایی‌ها تمام اتاق‌های هتل را اجاره کرده‌اند، تنها به مسائل امنیتی مربوط نمی‌شود.

بایدن بعدازظهر روز چهارشنبه (۱۳ ژوئیه) وارد فرودگاه بن‌گوریون خواهد شد و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی، در دومین دیدارش با وی، از سال ۲۰۱۳ تاکنون، به طور رسمی از او استقبال خواهد کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: