April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
فعله گری از حضور 2 میلیون توریست در کشور خبرداد
کد خبر: ۳۸۰۲۰۹
۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
یک کارشناس صنعت گردشگری با اشاره به ظرفیت ایران در توریست مذهبی گفت: در بین کشور‌های دنیا، عمدتا گردشگران کشور‌های مسلمان بیشتر تمایل دارند که به قصد زیارت و بعضا تفریح به ایران سفر کنند که عراقی‌ها بیشترین سهم را دارند.
وحشت دشمنان از رونق گردشگری ایران
علی فعله‌گری در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به پیاده روی بزرگ اربعین گفت: همانند ایرانی‌ها که در پیاده روی اربعین بیشترین سهم را در ورود به عراق دارند، آن‌ها هم در این بین سهم قابل توجهی را در ورودی‌های گردشگران خارجی به ایران دارند.

وی از وقوع اتفاقی بی نظیر در عرصه گردشگری خبرداد و گفت: آنچه در حال رخ دادن است که همه ما از آن غافلیم، این است که در بین آمار گردشگران ورودی به ایران، رشد قابل توجهی را در خصوص گردشگران ترکیه‌ای می‌بینیم، رشدی ۱۰ درصدی. یعنی ده درصد از گردشگران ورودی به کشور ما در سال گذشته کسانی بوده اند که از کشور ترکیه به ایران آمده اند.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه با یادآوری اینکه همواره یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان، ترکیه بوده گفت: هم اکنون بر عکس این قضیه را هر چند با آهنگی آرام شاهدیم و در حال رخ دادن است، یعنی مردم ترکیه به این موضوع پی برده اند که می‌توان کشوری مانند ایران را که همسایه و دوست ماست را می‌توان به راحتی و با ارزانی دید و از آن بازدید کرد، زیرا از لحاظ فرهنگی و تاریخی و حتی مذهبی اشتراکات فراوانی داریم و می‌توان حتی در آن کشور سرمایه گذاری کرد، این اتفاق در حال وقوع و فوق العاده است.
 

وی با اعلام اینکه پاکستان، آذربایجان و کویت، کشور‌های بعدی هستند که در بین مقاصد گردشگری خودشان، ایران را انتخاب کرده اند گفت: این حجم از سفر، بیشتر از همه از لحاظ معیشتی می‌تواند اثر مثبت بر جامعه ایران داشته باشد، زیرا درآمد گردشگری یک نوع درآمد ملی است و همه آحاد یک جامعه را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد.

فعله گری با اشاره به تاثیرات رشد گردشگری بر اقتصاد کشورمان گفت: علاوه بر آن در بین همسایه‌ها و کشور‌های خودشان هم می‌توانند ایران را تبلیغ کنند و برای بقیه از ما نکات مثبتی را بگویند، ولی بیشتر در حوزه معیشت و اقتصاد دارد به ما کمک می‌کند و منشا یک تحول بزرگ برای ما و کشورمان خواهد بود.
وی با اشاره به رشد گردشگری خارجی گفت: یک جماعت دیگر هستند که آن‌ها از اروپایی‌ها و کشور‌های غربی هستند، یعنی گردشگرانی واقعی از کشور‌های مختلف اروپایی و حتی آمریکا و انگلیس. آن‌ها هم عمدتا در بستر شبکه‌های اجتماعی دارند به شناخته شدن بیشتر ما کمک می‌کنند و مصداق‌های بارزی از آن هم اکنون در فضای مجازی قابل مشاهده است.

مدیرکل اسبق گردشگری کردستان با تاکید بر اینکه این مجموعه برای دشمنان ما خطرناک است گفت: متاسفانه در طول این سال‌ها ما به صنعت گردشگری به عنوان یک سلاح نگاه نکرده ایم، هر موقع هم کسی مطرح کرده که توجه به این صنعت مهم بایستی داشته باشیم، یک صدایی بلند شده که این صدا یا صدای دشمن بوده یا اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت صدای انسان‌هایی ناآگاه است.

وی با اشاره به اینکه این صدا گفته که شما در ایران محدودیت دارید گفت: آن‌هایی که سعی دارند چوب لای گردشگری ایران بگذارند، اصرار دارند در کشورمان موضوع حجاب را داریم، موضوع حرام بودن نوشیدنی‌های الکلی و گوشت خوک را داریم، دیسکو ندارید و... بنابراین روی مسئله توسعه صنعت گردشگری اصلا وقت نگذارید.

فعله گری با اشاره به اینکه دشمنان سعی دارند این مساله را به جهان القا کنند که گردشگر با وجود این محدودیت‌ها به ایران نمی‌آید گفت: لزوما همه گردشگران دنیا به دنبال این مسائل خلاف عرف اخلاقی و شرعی ایران نیستند و ما بایستی بر روی آن گروه از افراد سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: هم اکنون حتی با وجود برخی محدودیت‌ها که البته از نظر ما محدودیت نیست و الگوی خوب رفتاری و اخلاقی کشور متمدن ماست، دو میلیون نفر به ایران سفر کرده اند، پس می‌شود بر روی این قضیه کار کرد و خیلی هم برای ما می‌تواند برد داشته باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: