بازرس کانون عالی کارگران مطرح کرد
کد خبر: ۳۸۰۴۶۰
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
0
بخش بام وصفی آباد در شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی با دارا بودن بیش از ۳ تا ۴ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه اجتماعی، فاقد درمانگاه تامین اجتماعی است.
کارگران درگیر سفر برای درمان
«محمد باقری»  گفت: طبق آمار حدود ۱۸ هزار کارگر ساختمانی در شهرستان اسفراین بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد حدود سه تا چهار هزار نفر در بخش بام وصفی آباد تحت پوپشش بیمه اجتماعی قرار دارند که فاقد درمانگاه ملکی تامین اجتماعی است و بیمه‌شدگان برای استفاده از امکانات درمانی تامین اجتماعی ناچار به شهر اسفراین سفر می‌کنند.

بازرس کانون عالی کارگران ایران افزود: ایجاد امکانات درمانی در بخش بام وصفی آباد به دلیل آنکه بیش از ۸۰درصد از جمعیت آن را کارگران تشکیل می‌دهند از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است چراکه جدا از کارگران ساختمانی، سایر ساکنین این مناطق را بیمه‌شدگان شاغل در واحد‌های تولیدی، صنعتی وکشاورزی تشکیل می‌دهند که هر ماه ۳۰ درصد از درآمدشان را برای پیش‌خرید خدمات درمانی به تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند، اما به هنگام بروز جزئی‌ترین بیماری باید مسافت‌های طولانی را برای رسیدن به شهر‌های اطراف همانند اسفراین و بجنورد را طی کنند تا بتوانند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: احداث حداقل دو مرکز سیار درمانی تامین اجتماعی مجهز در دو بخش بام وصفی آباد ضروری است و تسریع در این امر مشکلات درمانی بسیاری از بیمه‌شدگان شاغل و بازنشسته این دو منطقه را با دست‌کم ۶۰ روستا که از نبود امکانات درمانی دچار مشکلات فراوانی شده‌اند، بهبود می‌بخشد.

باقری؛ نبود خدمات درمانی تامین اجتماعی بخش بام وصفی آباد را عامل تهدیدکننده سلامت جامعه کارگری دانست و گفت: تاکنون پیگیری و مکاتبات زیادی از سوی فعالان کارگری این دو بخش (بام وصفی آباد) برای دریافت امکانات درمانی و درمانگاهی تامین اجتماعی انجام شده که تا نتیجه‌ای نداشته است.

او در خاتمه گفت: درخواست کارگران بیمه شده این منطقه محروم جدا از احداث دو شعبه اقماری بیمه کارگران ساختمانی در بخش‌های بام وصفی آباد احداث حداقل دو مرکز سیار درمانی تامین اجتماعی است که می‌تواند نیاز‌های درمانی بیمه‌شدگان را تامین کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: