April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۸۶۰
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
0
با توجه به پیگیری‌ دولت مبنی بر تکمیل واحد‌های مسکن مهر باقی‌مانده، بیش از ۶۷ هزار واحد در شهر‌های مختلف تا پایان نیمه اول امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

پایان چشم‌انتظاری بیش از ۶۷ هزار متقاضی مسکن مهر تا آخر شهریور

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تکمیل واحد‌های مسکن مهر باقی مانده است که این اقدام در دستور کار تمامی دستگاه‌های مرتبط با مسکن قرار گرفته است. با توجه به آنکه یکی از اهداف امسال دولت جهش تولید با مشارکت مردمی است بنابراین در راستای افزایش تولید مسکن، تکمیل واحد‌های مسکن مهر باقی مانده در اولویت قرار دارد.

در حال حاضر بخش عمده‌ای از واحد‌های مسکن مهر باقی مانده در شهر‌های جدید است و یکی از شهر‌هایی که تعداد زیادی واحد مسکونی در آن باقی مانده، شهر جدید پردیس است که البته به گفته مدیران به زودی بیش از ۳ هزار متقاضی واحد‌های مسکن مهر خود را در پردیس تحویل می‌گیرند.

تکمیل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس در خرداد ماه

در همین رابطه خلیل محبت خواه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ۳ هزار واحد مسکن مهر در خردادماه تکمیل و تحویل متقاضیان داده می‌شود گفت: تمامی واحد‌های مسکن مهر در شهر پردیس با امکانات کامل به متقاضیان تحویل داده می‌شود و برای تسریع در اجرای پروژه‌های مسکن مهر پیمانکاران کم کار در این حوزه را برکنار کرده ایم.

محبت‌خواه تأکید کرد: شرکت‌های خدمات رسان باید تلاش کنند تا خدمات شهر پردیس را برای واحد‌های در حال ساخت به‌موقع تأمین کنند تا امکان تحویل واحد‌ها در زمان‌بندی انجام شده وجود داشته‌باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده تمرکز شرکت عمران شهر جدید پردیس بر روی تکمیل واحد‌های مسکن مهر است گفت: بخش عمده‌ای از واحد‌های مسکن مهر در شهر جدید پردیس به دلیل توپوگرافی خاصی که داشت دیرتر از سایر پروژه‌ها آغاز شد که در این شرایط تمام سعی خود را خواهیم کرد که این واحد‌ها زودتر به دست متقاضیان برسد.

محبت خواه بیان کرد: حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهر پردیس باقی مانده بود که با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و همراهی صندوق ملی مسکن، حدود ۱۶ هزار واحد آن‌ها در دو مرحله و در مهر و اسفند ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل متقاضیان شد. برنامه ریزی شده‌است تا حدود ۳ هزار واحد نیز در ماه‌های آتی تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

براساس این گزارش با توجه به آنکه واحد‌های مسکن مهر چندین دولت را درگیر خود کرده است بنابراین در دولت سیزدهم عزم بر بسته شدن پرونده مسکن مهر بوده به طوری که نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه به طور قطع با برنامه ریزی که انجام داده ایم تا پایان سال ۱۴۰۳ پرونده مسکن مهر را خواهیم بست گفت: پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکن مهر به روند خوبی رسیده است.

وی افزود: حدود ۶۸ هزار واحد مسکونی از پروژه‌های مسکن مهر باقی مانده که بیش از ۷۵ درصد پیشرفت دارند و تکمیل این واحد‌ها در اولویت ما است. برخی از پروژه‌ها مشکلات حقوقی دارند، پروژه‌هایی که پیمانکارش دچار مشکل شده یا برخی از واحد‌ها که پرونده‌های قضایی دارد توسط دایره حقوقی در استان ها، بنیاد مسکن و بخش حقوقی خود وزارتخانه دنبال می‌شود.

نوروزی بیان کرد: بسیاری از واحد‌های مسکن مهر باقی مانده مشکل ساخت وساز ندارند بلکه تعداد زیادی از واحد‌ها مشکلات حقوقی دارند که وزارت راه وشهرسازی پیگیر این موضوع است بنابراین با تمام این مشکلات سعی خواهیم کرد که امسال پرونده واحد‌های مسکن مهر را ببندیم.

پیشرفت فیزیکی ۶۷ هزار و ۶۰۷ واحد باقی مانده مسکن مهر به۷۵ درصد رسید

همچنین سید احمد خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن در خصوص میزان باقی‌مانده واحد‌های مسکونی مهر در سراسر کشور گفته بود: در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۲۵۰ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر فروش اقساطی نشده، برای تکمیل به این دولت محول شد که تاکنون حدود نیمی از آن‌ها تکمیل و تحویل شده است.

وی افزود: آمار‌ها حاکی است که در مجموع ۱۲۵ هزار و ۶۷۸ واحد باقی مانده است که ۸ هزار و ۳۵۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۴۳ هزار و ۸۱ واحد سهم شهر‌های جدید است که بیشتر آن واحد‌ها مربوط به پردیس، پرند و مهستان (هشتگرد) و ۵۹ هزار و ۷ واحد نیز سهم ادارات کل راه و شهرسازی استان‌هاست.

خادمیان بیان کرد: ۲۱ هزار و ۵۳۲ واحد از تعداد کل ۱۲۵ هزار و ۶۷۸ واحد مسکن مهر باقی مانده، زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که بخش عمده‌ای از آن‌ها دارای پرونده‌های حقوقی هستند و در حال تعیین تکلیف برای نحوه ادامه ساخت آن‌ها هستیم، زیرا زمین این پروژه‌ها متعلق به دولت است.

به گفته وی، از تعداد ۲۱ هزار و ۵۳۲ واحد مسکن مهر باقی مانده که کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، یک هزار و ۴۶۷ واحد مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۷ هزار و ۳۱۱ واحد متعلق به شهر‌های جدید و ۱۲ هزار و ۷۵۴ واحد مرتبط با اداره کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور است.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن ادامه داد: ۴۱ هزار و ۴۳۷ واحد بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۱۰ هزار و ۴۹۱ واحد بین ۹۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، ۵ هزار و ۲۲۴ واحد بین ۸۵ تا ۹۰ درصد، ۵ هزار و ۱۹۴ واحد بین ۸۰ تا ۸۵ درصد و ۵ هزار و ۲۶۱ واحد بین ۷۵ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در اولویت تکمیل و تحویل قرار دارند.

خادمیان گفت: در حال حاضر ۶۷ هزار و ۶۰۷ واحد باقی مانده مسکن مهر پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و بالاتر را دارند که با تأکید وزیر راه و شهرسازی، بخش عمده‌ای از آن‌ها در نیمه اول امسال تکمیل، فروش اقساطی و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی به مالکان واحد‌های باقی مانده از پروژه‌های خود مالک مسکن توصیه کرد تا برای تشکیل پرونده و فروش اقساطی تسهیلات بانکی، هرچه سریع‌تر به شعب بانک تسهیلات دهنده مراجعه و نسبت به اخذ کارت قسط اقدام کنند.

تحویل ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای معارض در پرند تا خرداد ماه

با توجه به آنکه بخش عمده‌ای از واحد‌های مسکن مهر به گفته خود مدیران این بخش بسته می‌شود، اما هنوز تعداد زیادی از واحد‌های مسکن مهر مشکل حقوقی دارند که در این بین واحد‌های شهر جدید پرند در مقایسه با سایر شهر‌ها از مشکلات حقوقی بیشتری برخوردار است.

در همین رابطه آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران پرند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از پروژه‌های مسکن مهر در شهر جدید پرند به بهره برداری رسید و پرونده مسکن مهر تقریبا در این شهر بسته شد گفت: حدود یک هزار و ۳۶۹ واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند باقی مانده است که بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها مشکل معارض دارند که طبق جلسه و جمع بندی‌هایی که با اداره تعاون شهرپرند صورت گرفته بخشی از مشکل حقوقی و تعاونی این واحد‌ها امسال برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا در نیمه اول امسال ۶۰۰ واحد مسکن مهری که در پرند مشکل تعاونی و حقوقی دارند را تکمیل کنیم و به متقاضیان تحویل دهیم، اما مابقی پروژه‌ها به دلیل شکایت‌هایی که علیه این واحد‌ها شده، باقی مانده است که شرکت عمران پرند در تلاش برای رفع مشکلات این واحد‌ها است.

حال با توجه به آنکه وعده‌های بسیار زیادی از سوی دستگاه‌ها مبنی بر تکمیل واحد‌های مسکن مهر باقی مانده و بسته شدن پرونده این واحد‌ها داده شده است امیدواریم هرچه سریعتر شاهد پایان چشم انتظاری متقاضیان باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: