April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۷۸۲
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
0
جرالد سلنت، تحلیلگر درباره صحت و سقم پرقدرت بودن روبل روسیه اظهار کرد: اگر قیمت انرژی بالا بماند، روبل قدرت می‌گیرد، اما اگر قیمت انرژی پایین بیاید، روبل نیز با آن کاهش می‌یابد.
آغاز جنگ جهانی سوم!
یک کارشناس اقتصادی اخیرا گفته است که با در نظر گرفتن روند طلا، بیت کوین، همه گیری، جنگ اوکراین و روسیه و فدرال رزرو می‌توان گفت جنگ جهانی سوم آغاز شده است.

جرالد سلنت گفته است که واقعیتی که همه فراموش می‌کنند این است که همه‌گیری کرونا معیشت صد‌ها میلیون، اگر نگوییم میلیاردها، انسان را نابود کرد. تنها کاری که دولت‌ها برای جلوگیری از آن انجام دادند تزریق بی‌شمار نقدینگی به اقتصاد و بازار‌های سهام از طریق طرح‌های خرید اوراق قرضه و نگه داشتن نرخ‌های بهره در سیاست نرخ منفی و صفر بود.

جرالد سلنته بیش از ۴۰ سال است که روند‌ها را پیش‌بینی می‌کند تا بتواند "صدایی واضح در دنیای سردرگم" ارائه دهد. Psychology Today گفت: «جرالد سلنته بهترین پیش‌بینی‌کننده روند در کسب‌وکار است».

سلنت در ادامه افزود: اکنون آن‌ها در حال افزایش نرخ بهره هستند و شما شاهد سقوط قیمت کالا‌ها یکی پس از دیگری از ذرت تا پنبه هستید؛ وقتی به قیمت مواد خام از ذرت گرفته تا مس و پنبه و نفت خام نگاه می‌کنید، قیمت نفت در حال کاهش است. رکود در مواد صنعتی عمده بدترین سه ماهه خود را از سال ۲۰۰۸ به ثبت رسانده است.

دلار رقیبی ندارد
وی در ادامه گفت: دلار رقیبی ندارد؛ به یوان چین نگاه کنید. نسبت بدهی آن‌ها به تولید ناخالص داخلی بیش از ۳۰۰ است و از طرف دیگر یورو نیز در حال سقوط است چراکه تورم در اروپا به ۸.۶ درصد رسیده است و یورو به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۲ رسیده است. در نتیجه دلار فقط به این دلیل در صدر تجارت است که رقابتی وجود ندارد و فدرال رزرو سریعتر از بقیه نرخ‌ها را افزایش می‌دهد.

این تحلیلگر در ادامه در خصوص صحت پرقدرت بودن روبل روسیه؛ گفت: اگر قیمت انرژی بالا بماند، این اتفاق خواهد افتاد. اگر قیمت انرژی پایین بیاید، روبل نیز با آن کاهش می‌یابد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: