کد خبر: ۳۸۱۲۱۵
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
یوتیوب قصد دارد ویدئو‌هایی که حاوی تبلیغات روش‌های غیرایمن برای سقط جنین در خانه است را حذف کند.
مقابله یوتیوب با نشر اطلاعات غلط از سقط جنین
یوتیوب اعلام کرده محتوایی را که سقط جنین غیرایمن در خانه را تبلیغ می‌کند و همچنین اطلاعات نادرست در مورد ایمنی انجام این عمل در کلینیک‌های واقع در ایالت‌هایی که قانونی هستند منتشر می‌کند را حذف می‌کند. به گفته یوتیوب، پاکسازی ویدئو‌های سقط جنین گمراه کننده در چند هفته آینده افزایش خواهد یافت.

یوتیوب در پاسخ به دروغ‌هایی که در مورد این روش که در بخش وسیعی از ایالات متحده ممنوع یا محدود شده است، پخش می‌شود، حذف ویدیو‌های گمراه کننده درباره سقط جنین را آغاز خواهد کرد. اقدامی که روز پنجشنبه توسط سایت ویدئویی متعلق به گوگل اعلام شد، حدود یک ماه پس از آن صورت گرفت که دادگاه عالی ایالات متحده Roe v Wade را لغو کرد، پرونده‌ای که تقریباً ۵۰ سال از قانونی بودن سقط جنین در این کشور پشتیبانی می‌کرد.

یوتیوب

لغو حکم Roe v. Wade توسط دادگاه عالی فشار بر شرکت‌های فناوری را افزایش داده است تا اقداماتی را انجام دهند که از دستگاه‌ها و خدمات دیجیتال آن‌ها برای تحت الشعاع قرار دادن زنانی که به دنبال سقط جنین هستند یا هدایت آن‌ها به سمتی که سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند، استفاده نشود.

در اوایل این ماه، گوگل اعلام کرد که به طور خودکار اطلاعات مربوط به کاربرانی را که از کلینیک‌های سقط جنین یا مکان‌هایی که ممکن است مشکلات حقوقی ایجاد کند، با توجه به حکم دادگاه عالی، پاک می‌کند. اما برخی از اعضای کنگره گوگل را تحت فشار قرار داده اند تا ظاهر مراکز بارداری ضد سقط جنین را در نتایج موتور جستجوی تاثیرگذار خود محدود کند، اقدامی که ۱۷ دادستان کل جمهوری خواه روز پنجشنبه هشدار دادند که این شرکت را در معرض عواقب قانونی احتمالی قرار می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: