April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
چهادرهمین نمایشگاه همچنان سرد و بی روح ادامه مسیر می‌دهد
کد خبر: ۳۸۱۲۱۶
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
0
چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی در اثر بی توجهی مسوولان در مسیری بسیار سرد و بی روح حرکت می کند.
صنعت مالی در انتظار توجه مسوولان
صبح یکشنبه دوم مرداد، چهاردهمین دوره نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد و قرار است تا پنجم مرداد به فعالیت خود ادامه دهد. در حالی که سالیان گذشته این نمایشگاه آغاز پرشوری داشت، امسال هیچ یک از مقامات مسئول این نهاد‌ها حاضر به حضور در این مراسم نشدند تا این دوره صنعت مالی رکورددار بی توجهی‌ها باشد.

تاسف آورتر اینکه هیچیک از مقامات ارشد وزارت امور اقتصاد و دارایی حاضر نشدند روبان افتتاحیه را قیچی کنند. این در حالی است که برای چنین رخداد بزرگی، می‌بایست وزیر اقتصاد افتخار حضور دهد و چنانچه مشغله کاری موجه و مستندی داشته باشد، حداقل معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد افتخار شرفیابی بدهد که چنین مهمی نیز محقق نشد.

البته رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان بورس هم حضور در افتتاحیه چهاردهمین صنعت مالی را صلاح ندانستند یا افتخار ندادند که این همه بی توجهی می‌تواند بیانگر نگرانی از وجود اختلاف باشد.
 

به نظر می‌رسد صنعت بیمه خود را متولی این دوره نمایشگاه صنعت مالی می‌داند، زیرا افتتاحیه این دوره از نمایشگاه صنعت مالی، تنها با حضور قائم‌مقام بیمه مرکزی آغاز بکار کرد که رئیس امور نمایشگاه ها، دبیر سندیکای بیمه و تنی چند از مدیران وی را همراهی کردند.

این در حالی است که حداقل سه سالن از نمایشگاه بین المللی تهران، به نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) و شرکت‌های خصوصی و دولتی این سه نهاد مالی اختصاص یافته، اما هیچ یک از مسئولان و مقامات بیمه‌ای، بانکی و بورسی در افتتاحیه و برای بازدید در نمایشگاه حضور پیدا نکردند.
 

البته دومین روز نمایشگاه نیز با استقبال نه چندان مناسب، اما بهتر از روز اول برگزار شد و به کار خود پایان داد. در دومین روز جلسه‌های مختلفی برگزار شد که برخی از این جلسات به صورت زنده برگزار شد و هرچند افراد کمی در این جلسات حضور یافتند، اما، چون به صورت زنده برگزار شد، در برخی موارد نزدیک به دو هزار نفر در پنل زنده حضور یافتند و در جریان مسایل مطرح شده قرار گرفتند.

اگرچه روز دوم این نمایشگاه به پایان رسید، اما تا پنجم مرداد دو روز دیگر فرصت باقی است تا برگزار کنندگان جدی‌تر باشند و حضور گسترده مسوولان به این سردی پایان دهد.

با توجه به هزینه‌های سنگینی که حضور در نمایشگاه برای هر یک از غرفه‌ها دارد، بی توجهی مسوولان می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد و البته مدیران رده بالا نیز در این سردی نقش برجسته‌ای دارند. حداقل این است که در قالب یک توافق نانوشته، هر روز تنی چند از مدیران بیمه ها، بانک‌ها و بورسی‌ها در نمایشگاه حاضر شوند تا به برکت وجود آنان، نمایشگاه از این سردی خارج شود.

اینکه مدیران در روز پایانی به صورت یک باره به نمایشگاه بیایند، فضای سرد روز‌های اول را جبران نمی‌کند و بهتر است بازدید‌ها را برای روز‌های آخر نگذارند.

البته مسوولان وزارت امور اقتصاد و دارایی، رییس کل بانک مرکزی یا مدیران ارشد بانک مرکزی و رییس سازمان بورس نیز باید حضور یابند تا به هر شائبه یا شایعه‌ای پایان دهند.
 
خبرنگار: کورش شرفشاهی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: