کد خبر: ۳۸۱۲۹۱
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
0
آیفون ۱۴ با استفاده از رم‌های قدرتمندتر عملکرد سریعتری را نسبت به نسخه‌های قبلی خود ارائه می‌دهد.
آیفون ۱۴ با رم بیشتر و عملکرد سریعتر عرضه می‎شود
میزان رم در سری آیفون ۱۴ اپل احتمالا از ۶ گیگابایت رم شروع شود، اما فقط مدل‌های پرو هستند که عملکرد سریع‌تری دارند.

بر اساس گزارش فون آرنا، مدل‌های آیفون ۱۳ با ۴ گیگابایت رم آغاز می‌شود و با وجود اینکه در زمان عرضه این گوشی‌ها رم جدیدتر، سریع‌تر و کم مصرف‌تر LPDDR ۵، برای مدتی در دسترس قرار گرفته بود همه این گوشی‌ها از LPDDR ۴ X استفاده می‌کنند.

انتشار جزئیات جدید نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ با حداقل ۶ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. آیفون ۱۴، ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی احتمالا از استاندارد LPDDR ۴ X استفاده می‌کنند، اما آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی با رم LPDDR ۵ ارتقا داده خواهند شد که عملکردی همتراز با گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، تنها دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس به تراشه جدید A ۱۶ Bionic مجهز می‌شوند که ممکن است پیشرفت چشمگیری نسبت به A ۱۵ Bionic نداشته باشد، اما باز هم توجه ویژه اپل به نسخه‌های پرو را نشان می‌دهد.

دو گوشی آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس همچنان از A ۱۵ Bionic استفاده می‌کنند که به نظر می‌رسد عملکرد سریعتری نسبت به تراشه‌هایی دارد که در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه به نظر می‌رسد شرکت کوالکام در حال کاهش این اختلاف عملکرد در تراشه‌های خود است.

تراشه جدید A ۱۶ Bionic، همراه با رم LPDDR ۵، می‌تواند تاثیر زیادی روی عملکرد مدل‌های پرمیوم اپل داشته باشد. به زبان ساده، هرچه RAM عملکرد سریع‌تری داشته باشد، سرعت پردازش نیز بیشتر می‌شود.

سری آیفون ۱۴،

۶ گیگابایت تنها گزینه‌ای بود که برای آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس ارائه داده می‌شد، اما گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ پرو احتمالا یک نسخه ۸ گیگابایتی هم خواهد داشت. همچنین، فضای ذخیره سازی سری جدید گوشی‌های این شرکت می‌تواند با ۶۴ گیگابایت شروع شود که در مقایسه با آیفون ۱۳ مینی با حداقل ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی کاهش یافته است. از طرف دیگر، فضای مدل‌های پرو هم ممکن است به جای ۱۲۸ با ۲۵۶ گیگابایت آغاز شود.

ظاهرا سری جدید گوشی‌ها در ماه سپتامبر در کنار سه مدل ساعت، از جمله اپل واچ پرو که ممکن است حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد، معرفی خواهند شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: