April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۳۷۹
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
0
مدیر کل دفتر بررسی سوانح و‌حوادث سازمان هواپیمایی کشوری ادعای سخنگوی شرکت هواپیمایی پاکستان درباره رویداد همجواری دو پرواز در آسمان ایران را رد کرد.
 

اظهار نظر عجیب پاکستانی ها بر امنیت آسمان ایران/ ایران امن ترین آسمان  منطقه است

در روز‌های اخیر اخبار ضد و نقیضی درباره رویداد احتمال برخورد دو فروند هواپیمای پاکستانی بر فراز آسمان ایران در سطح رسانه‌های بین المللی و داخلی منتشر شد. خبری که نخستین بار رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان در سطح رسانه‌ها اعلام کرد.


در این میان اگرچه سکوت معنادار سازمان هواپیمایی کشورمان و اظهارنظرهای برخی مقامات رسمی برای صاحبنظران عرصه هواپیمایی قابل تأمل است، اما با پاسخ قاطع عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران روبه رو شد.

هادی یوسف پورآذری مشاور وزیر راه و شهرسازی و عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در توییتی اعلام کرد که آسمان ایران امن ترین آسمان منطقه است.

اظهار نظر عجیب پاکستانی ها بر امنیت آسمان ایران/ ایران امن ترین آسمان  منطقه است

این در حالی است که خوشخو  معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری  اعلام کرد که رویداد همجواری دو پرواز شرکت هواپیمایی پاکستانی در حین عبور از فضای کشور، اقدامات مقتضی برای دریافت اسناد مرکز کنترل کشور صورت گرفت و برای بررسی بیشتر از خلبانان هواپیما‌های مذکور، درخواست گزارش کردیم.

 به طور معمول پس از دریافت تمام مستندات، موضوع در کارگروه حوادث ترافیک هوایی دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری بررسی می‌شود و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

هواپیما سیستم اجتناب از برخورد کابین دارد که هشدار‌های لازم را از فاصله زیاد هم اعلام می‌کند این رویداد در سایر کشور‌ها نیز افتاده است.

 پیش از این شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران  هرماه  جدول آماری از میزان پروازهای عبوری  از آسمان ایران و فرودگاه ها ارائه می‌داد که طبق بررسی های صورت گرفته این آمار حذف شده و خود این اقدام می تواند مهر تاییدی بر این اظهار نظرها باشد.

اظهار نظر عجیب پاکستانی ها بر امنیت آسمان ایران/ ایران امن ترین آسمان  منطقه است

آقای ­حسن رضایی فرمدیر کل دفتر بررسی سوانح و‌حوادث سازمان هواپیمایی کشوری ادعای سخنگوی شرکت هواپیمایی پاکستان درباره رویداد همجواری دو پرواز در آسمان ایران را رد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: