May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۴۶۵
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
مقامات جمهوری دونتسک اعلام کردند در پی حمله ارتش اوکراین به یک زندان، دستکم ۴۰ نفر کشته و ۱۳۰ نفر زخمی شدند.
۱۷۰ کشته و زخمی در حمله ارتش اوکراین به یک زندان
دانیل بزونوف، معاون وزیر اطلاعات جمهوری خلق دونتسک، در حساب کاربری توییتر خود نوشت که ارتش اوکراین بامداد امروز (جمعه) زندانی را که اسرای جنگی روس در آن نگهداری می‌شدند را مورد هدف گلوله قرار داده است.

به گزارش المیادین، بزونوف در توییت خود نوشت که در اثر حمله مستقیم به ساختمان این زندان تا کنون دستکم ۴۰ نفر کشته و ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شدند. او همچنین اظهار داشت که در این حمله اوکراین از چندین موشک انداز «هایمارس» (HIMARS) که از طرف آمریکا برای این حمله به او ارائه شده است، استفاده کرده.

بر اساس گزارش ها، این تاسیسات که مورد حمله قرار گرفت، دارای جنگنده‌های اوکراینی بود که نیرو‌های روسیه در جریان محاصره کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل آن را تصرف کرده بودند.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که نیرو‌های این کشور در جریانی حملاتی که ۲۴ ژوئیه در اوکراین انجام دادند، موفق شدند بیش از ۱۰۰ موشک «هایمارس» ساخت آمریکا را در شهر «دنیپرو» اوکراین منهدم کنند.

شایان ذکر است هایمارس یک نوع موشک‌انداز با تکنولوژی بالا و در عین حال سبک وزن است که روی چرخ نصب می‌شود و متحرک است. همین امر به آن امکان چابکی و مانور بیشتری در میدان جنگ می‌دهد. هر واحد هایمارس می‌تواند شش موشک هدایت شونده با GPS را حمل کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: