May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۶۴۷
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
نسل جدید گرافیک‌های سری RTX ۴۰ انویدیا احتمالاً بهبود عملکردی ۴۰ تا ۵۰ درصدی را تجربه کنند.
گرافیک RTX ۴۰۸۰ احتمالاً از RTX ۳۰۹۰ Ti، قدرتمندترین گرافیک سری RTX ۳۰۰۰ نیز سریع‌تر است
بنا به اطلاعات منتشرشده از جانب حساب توییتری @kopite۷kimi، عملکرد تخمینی گرافیکی RTX ۴۰۸۰ و RTX ۴۰۷۰ در آزمون TimeSpy Extreme بنچمارک ۳DMark، بسیار امیدوارکننده به‌نظر می‌رسند. به‌طوری که گرافیک‌های یاد‌شده به‌ترتیب از RTX ۳۰۹۰ TI و RTX ۳۰۸۰، ۱۰GB نیز قدرتمندتر ظاهر شده‌اند.

احتمالاً می‌دانید که عموماً چنین اخباری با چاشنی اغراق درآمیخته می‌شوند. درحقیقت خودِ Kopite نیز چندان از اطلاعاتی که منتشر کرده است، مطمئن نیست؛ اما این مورد را نیز باید درنظر داشته باشیم که اطلاعات افشاگر مذکور همواره از دقت بالایی برخوردارند. پیش از این نیز حدس و گمان‌هایی درباره عملکرد و مشخصات سخت‌افزاری گرافیک‌های آینده انویدیا منتشر شده بود؛ اما مشخص نیست که اطلاعات Kopite نیز از همین دسته است یا اینکه ریشه آن را باید در نمونه‌های واقعی جست‌وجو کنیم.

برای مثال هفته گذشته Kopite اطلاعاتی از عملکرد Time Spy Extreme گرافیک RTX ۴۰۹۰ منتشر کرد که طبق آن نسخه اورکلاک‌شده و مجهز خنک‌کننده مایع RTX ۴۰۹۰ در مقایسه با RTX ۳۰۹۰ TI افزایش عملکردی ۳۰ درصدی را تجربه کرده بود. با توجه به اطلاعات منتشرشده صحبت درباره عملکرد RTX ۴۰۹۰ و RTX ۴۰۷۰ چندان شوکه‌کننده و عجیب نیست.

به باور Kopite، گرافیک RTX ۴۰۸۰ در آزمون Time Spy Extreme نتایج تحسین برانگیزی را ثبت کرده است و توانسته با کسب امتیاز ۱۵۰۰۰ کمی بهتر از RTX ۳۰۹۰ TI ظاهر شود. در مقایسه با نسل پیشین نیز RTX ۴۰۸۰ حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد امتیاز بیشتری را ارائه می‌دهد که افزایشی چشمگیر به‌شمار می‌رود. اگر گرافیک‌های نسل بعدی انویدیا قیمتی مشابه نسل پیشین داشته باشند، مشتریان می‌توانند کارت گرافیک‌های قدرتمندتری را در ازای قیمتی یکسان خریداری کنند.

امتیاز‌های تخمینی RTX ۴۰۷۰ چندان فوق‌العاده نیست؛ اما اگر درست باشد بهبودی نسل به نسل قابل‌قبولی ارزیابی می‌شود. با توجه به اطلاعات منتشرشده گرافیک RTX ۴۰۷۰ قدرت کافی برای کسب امتیاز ۱۰۰۰۰ در آزمون Time Spy Extreme را دارد و با این تفاسیر شانه‌به‌شانه RTX ۳۰۸۰، ۱۰GB حرکت خواهد کرد. افزایش عملکرد ۲۵ درصدی گرافیک جدید انویدیا را در رده‌ای مشابه RTX ۳۰۸۰ قرار می‌دهد.

مدت زیادی است که شایعات مختلف به قدرت بالای سری RTX ۴۰ اشاره می‌کنند و متفق‌القول بر این باورند که سری جدید کارت‌های گرافیک انویدیا هیولایی تمام عیار خواهند بود. علاوه‌براین به‌نظر می‌رسد که افزایش عملکرد کلی دو مدل RTX ۴۰۹۰ و RTX ۴۰۸۰ مثال زدنی خواهد بود. البته باید درنظر داشته باشید که دستیابی به این قدرت احتمالاً تأثیر بسیاری بر توان مصرفی تراشه خواهد داشت. همچنین به‌نظر می‌رسد که با توجه به وضعیت کمبود تراشه، دغدغه اصلی در زمان عرضه عمومی سری RTX ۴۰، نه قدرت سخت‌افزاری بلکه قیمت آن‌ها خواهد بود. در چنین شرایطی امکان اینکه بازار به‌هرجهت نامربوطی حرکت کند، وجود دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: