May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
در صورت جوابگو نبودن ظرفیت حمل و نقلی داخل کشور؛
کد خبر: ۳۸۲۹۴۴
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
0
باقری گفت: اگر ظرفیت حمل و نقلی داخل کشور جوابگوی زائران اربعین نبود، از کشور‌هایی مانند ترکیه برای خدمت به زائران کمک خواهیم گرفت.
امکان استفاده از ناوگان حمل و نقل ترکیه برای پیاده‌روی زائران اربعین
محمدتقی باقری، دبیر ستاد مرکزی اربعین در برنامه «ایران امروز» از رادیو ایران گفت: امسال در حوزه زیرساختی در استان‌های هدف تعداد مرزهایمان را افزایش دادیم و دو مرز به نسبت سال‌های قبل اضافه شده است. مرز باشماق و تمرچین به تعداد مرز‌های سابق اضافه شده است. در مرز شرقی کشور مرز ریمدان را داریم که اتباع کشور‌هایی همچون پاکستان، هندوستان و سایر کشور‌های مسلمان می‌توانند وارد کشور شوند و از مرز جنوبی و غربی وارد عراق شوند.

باقری گفت: از آنجایی که سفر اربعین در اواخر ماه‌های تابستان انجام می‌شود، شاهد مسافرت‌های داخل کشور هم هستیم. قرار است از توان سایر دستگاه‌ها مانند وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها و نیرو‌های مسلح استفاده کنیم و ناوگان حمل و نقلی آن‌ها را به مدد زائران اربعین بیاوریم. باید درنظر گرفت هم ناوگان حمل و نقل هوایی و هم ناوگان ریلی و زمینی پای کار هستند، اما در آن ایام با مشکلاتی روبه‌رو هستیم؛ بنابراین لازم است دستگاه‌های دیگر هم به کمک اربعین بیایند تا کمترین مشکل را در این زمینه نداشته باشیم.

به گفته دبیر ستاد مرکزی اربعین، قرار شده که از کشور‌های همسایه هم کمک بگیریم و وزیر راه و شهرسازی از سوی رئیس جمهور مامور ماموریت یافته که امکان‌سنجی کند. اگر امکانات کشور جوابگوی نیاز زائران اربعین بود که هیچ، اما اگر این امکانات نیاز آن‌ها را تامین نکرد، حتما با کشور‌هایی مانند ترکیه و کشور‌هایی که ناوگان حمل و نقل مناسب دارند، صحبت میکنیم که پای کار بیایند.

محمدتقی باقری درباره تعداد شرکت‌کنندگان پیاده‌روی اربعین گفت: پیش بینی ما حداکثری است. چون اربعین به دلیل وجود کرونا دو سال برگزار نشد و پیش ثبت‌نام زائران در سامانه سماح نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برای پیاده‌روی اعلام آمادگی کردند. درحال حاضر هم روزانه ۱۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت نام می‌کنند. فرصت ثبت نام هم تقریبا تا روز‌های انتهایی قبل از اربعین ادامه دارد.

باقری درباره تعداد موکب‌های اربعین این را هم گفت: بیش از دو هزار و ۷۰۰ موکب در داخل کشور از مرز‌های شرقی تا مرز‌های غربی و تا پایانه‌های مرزی و داخل عراق هستند که به زائران ارائه خدمت می‌کنند. در حوزه تغزیه زائران هم پیش‌بینی‌هایی انجام شده و همکاری خوبی بین خیرین و سازمان‌های مردم نهاد انجام شده است. دولت هم باتوجه به وظیفه‌ای که دارد، به خدمت زائران خواهد آمد. در بحث بهداشت و درمان هم کمیته بهداشت و درمان مسئول آن در داخل کشور است و در حوزه برون مرزی و در کشور عراق جمعیت هلال احمر مسئولیت آن را به عهده دارد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره ویزا در کشور عراق این را هم گفت: طبق سنوات گذشته وزیر کشور با طرفین عراقی مذاکراتی را داشت و قرار شد امسال هم زائران بدون گذرنامه به عراق بروند و با یک برگ گذر که طرفین کشور‌ها تفاهم کرده‌اند، زائران بتوانند سفر را ادامه دهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: