April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد؛
کد خبر: ۳۸۲۹۴۵
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
0
خداداده می‌گوید: حدود ۸۰ هزار مسجد در کشور داریم که با جمعیت و وسعت کشور ما اندک است و بخشی از آن‌ها به ارائه خدمات فرهنگی می‌پردازند.
فعالیت ۶۲ هزار مسجد فعال در زمینه فرهنگی در کشور
حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، درمورد تفاوت بزرگداشت مسجد در دهه تکریم مساجد با روز جهانی مسجد گفت: آن چه که در مساجد و تحت عنوان دهه تکریم در قبل از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود رویکردی در راستای آماده سازی مسجد برای ورود به ماه مهمانی خداست و تفاوت آن با روز جهانی مساجد که در تقویم کشور‌های اسلامی ثبت شده، این است که به حادثه تلخ رخ داده در ۵۰ سال قبل برمی گردد.

خداداده می‌گوید: ۵۰ سال قبل، چند تن از افرادی که انتصاب آن‌ها به تفکر صهیونیستی بود اقدام به آتش زدن مسجدالاقصی کردند که انزجار شدیدی میان مسلمانان به همراه داشت؛ به طوری که سازمان کنفرانس اسلامی، این روز را به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری کرد تا از مساجد و مسجد الاقصی و قدس شریف یاد شود.

به گفته رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ماجرای اسراییل و رژیم صهیونیستی فقط محدود به حضور آن‌ها در یک مکان نیست بلکه این حضور با هدف تحقیر مسلمانان بوده است و این که بتوانند به قلب مسلمانان لطمه وارد کنند و صرفاً موضوع آتش زدن مسجد نبود بلکه در ذهن آن‌ها تضعیف کردن مسلمان‌ها نیز مورد هدف بود و امتداد این تفکر را تا امروز مشاهده می‌کنیم.

به گفته خداداده، مردم باید مسجد را خانه خود بدانند چراکه مسجد، پناهگاه مردم و پایگاه ولایت است و ما نمی‌توانیم همانند ادیان دیگر، مسجد را فقط مانند یک نمازخانه ببینیم تا جایی که در بیانات و منظومه فکری رهبر انقلاب اشاره شده است که نباید مسجد را همانند دیگر عبادتگاه‌هایی چون؛ کلیسا و کنیسه که حتی موحدان عالم دارند، مقایسه کنیم و برابر بدانیم چراکه مسجد فقط یک نمازخانه نیست و خاصیت دارد و شعبه‌ای از نظام توحیدی است و مردم درمورد آن وظایفی دارند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: ما تمهیداتی برای احیاء، آموزش، کارآمدی برای بعضی از اموری که باید متکفل آن باشیم به وجود آورده ایم و به بیان دیگر، نقش ستادی داریم و باید از ظرفیت حدود ۸۰ هزار مسجد در کشور استفاده کنیم چراکه با جمعیت ۸۵ میلیونی و وسعت کشور ما، این تعداد مسجد بسیار اندک است و بسیاری از آن‌ها نیز در مناطق دور افتاده قرار دارند و امام جماعت ندارند، از این رو، شاید ۶۲ هزار مسجد فعال داشته باشیم که می‌توانند به ارائه خدمات فرهنگی بپردازند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: