کد خبر: ۳۸۳۱۲۷
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
0
معاملات امروز بورس صعودی دنبال شد و شاهد ورود حقیقی‌ها بودیم. این روند فردا ادامه می‌یابد؟
پیش بینی بورس فردا دوم شهریور ۱۴۰۱
قرعه بورس امروز به سمت صعودی خود افتاد و بازار سرمایه توانست در ادامه نوسانات روزانه خود که این روز‌ها به اوج خود رسیده است، با افزایش نماگر‌های اصلی خود همراه شود.

بورس تهران امروز به واسطه خبر‌های مثبت منتشر شده در حوزه مذاکرات هسته‌ای نسبت به روز‌های سپری شده در هفته جاری، معاملات بهتری را دنبال کند به طوری که از همان ابتدای کار روند افزایشی شاخص‌ها آغاز شد و نماگر اصلی در نهایت توانست بازدهی مثبت ۰.۴۹ درصدی را به ثبت برساند و در سمت دیگر شاخص هم‌وزن به نمایندگی صنایع و سهام کوچک، با رشد ۱.۲۷ درصدی همراه شد. نکته مهم امروز، اما ثبت ورود پول کد‌های حقیقی به مقدار ۹۲ میلیارد تومان بود. این عدد هرچند اندک می‌تواند به بهبود معاملات طی روز‌های آینده نیز منجر شود. ارزش معاملات نیز با افزایش متعادل نسبت به روز‌های گذشته توانست خود را در بالای کانال ۳هزار میلیارد تومانی حفظ کند.

بورس در مسیر دوطرفه خبر‌های برجامی

طی روز‌های گذشته به طور واضحی نوسانات بازار سرمایه مشخص بود به طوری که در طول معاملات روزانه نیز قیمت بسیاری از سهام به خصوص صنایعی که از خبر‌های برجامی تاثیر می‌پذیرند، در مسیر دامنه نوسان خود حرکت‌های رفت و برگشتی داشتند.

پیش‌بینی این روز‌های بورس بسیار به خبر‌هایی که در طول روز در زمینه مذاکرات هسته‌ای منتشر می‌شود بستگی دارد و می‌تواند واکنش‌های مثبت و منفی داشته باشد. روند صعودی امروز را می‌توان به تاثیر صحبت‌های جوزف بورل نماینده اتحادیه اروپا در رابطه با مثبت خواندن پاسخ ایران به پیشنهاد این اتحادیه و همچنین سخنان جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره احتمال احیای برجام طی یک هفته تا ده روز آینده، نسبت داد.

این که آیا بورس تهران در معاملات روز آینده نیز این روند را ادامه می‌دهد یا خیر به خبر‌هایی وابسته است که ممکن است در ادامه روز منتشر شود، اما اگر با پارامتر‌های کنونی این موضوع را بسنجیم، به نظر می‌رسد که بازار سهام، فردا نیز معاملات خوبی را پشت سر بگذارد.

برگشت شاخص بورس از نقطه شروع

شاخص کل بورس تهران پس از روند صعودی خوبی که از زمان از سرگیری دور جدید مذاکرات هسته‌ای شروع کرده بود، با توجه به طولانی شدن روند گفتگو‌ها و انتظار برای مشخص شدن نتیجه نهایی، تغییر جهت داد و روز گذشته به نقطه شروع این روند برگشت که خود این موضوع توانست حمایتی نسبی برای نماگر اصلی بازار سرمایه ایجاد کند.

روند‌های روزانه شاخص‌ها و تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش نیز به خوبی نشان می‌دهند که برگشت امروز با قدرت خوبی تا انتهای معاملات ادامه داشت. این موضوع می‌تواند در صورتی که خبری منفی در حوزه برجام منتشر نشود، تقاضا را در بازار فردا تداوم دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: