شمسی نژاد رویکرد جدید بانک قرض الحسنه مهر ایران را تشریح کرد
کد خبر: ۳۸۳۴۵۳
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اقداماتی که برای جلوگیری از فروش عجولانه سهام مردم صورت گرفته گفت: برای این که مردم این اقدام عجولانه را انجام ندهند و زیان نبینند، بانک مهر ایران دارایی سهام هایشان را به عنوان وثیقه برای وام‌های خردشان پذیرفت.
سهام؛ جایگزین وثیقه‌های دردسرساز
امروزه وثیقه یکی از جدی‌ترین چالش‌های مردم برای گرفتن تسهیلات از بانکهاست. پیدا کردن کارمند دولتی، سند ملکی معتبر، جواز کسب و بسیاری موارد دیگر باعث می‌شود تا مردم ناچار شوند اعتبار و آبروی خود را گرو بگذارند. اینکه مردم به دوست و آشنا التماس می‌کنند تا ضامن آن‌ها بشود، یک طرف ماجراست، اما طرف دیگر این است که در صورت تاخیر در پرداخت اقساط، بنابر وظیفه پیگیری، از سوی بانک با دریافت کننده تسهیلات تماس گرفته می‌شود و بدتر اینکه با ضامن تماس گرفته می‌شود و نسبت به تبعات تاخیر در پرداخت اقساط هشدار داده می‌شود و چنانچه تسهیلات گیرنده به هر دلیلی نتواند اقساط خود را بپردازد، قسط ازحقوق ضامن کسر می‌شود یا ضامن کاسب ناچار می‌شود اقساط را بپردازد. این در حالی است که مردم دارایی‌هایی دارند که می‌توانند از آن‌ها به عنوان وثیقه استفاده کنند. اما با کمال تاسف بانک‌ها آن دارایی‌ها را به عنوان ضامن یا وثیقه به رسمیت نمی‌شناسند.

اما بانک قرض الحسنه مهر ایران با رویکردی متفاوت این چالش را مدیریت کرده و سهام را به عنوان وثیقه پذیرفته است. در این رابطه سیدسعید شمسی نژاد، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران به توضیح عملکرد بانک پرداخته است.

شمسی نژاد در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در پاسخ به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در زمینه توثیق سهام چه اقداماتی انجام داده گفت: یکی از نیاز‌های خردی که مردم دارند، تامین وثیقه برای وامی است که دریافت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه ممکن است گیرندگان تسهیلات به دلیل مشکلات مالی و نیاز فوری به نقدینگی، سهام عدالت یا دیگر سهام‌هایشان را دربازار برای فروش عرضه کنند گفت: این عرضه عجولانه منجر به کاهش قیمت سهم و کاهش ارزش دارایی‌های مردم می‌شود.
 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اقداماتی که برای جلوگیری از این مساله از سوی بانک صورت گرفته گفت: برای این که مردم این اقدام عجولانه را انجام ندهند و زیان نبینند، بانک مهر ایران دارایی سهام هایشان را به عنوان وثیقه برای وام‌های خردشان پذیرفت.

وی با تاکید بر اینکه پذیرفتن سهام در بانک مهر ایران گام ابتدایی است گفت: در گام‌های بعدی سایر دارایی‌های افراد در بازار سرمایه از جمله صندوق‌های سرمایه گذاری، گواهی‌های سپرده و سایر دارایی ها، وثایق وام‌های آن‌ها خواهد بود.

شمسی نژاد با تاکید بر اینکه پذیرفتن سهام به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات، به رشد، توسعه و تعمیق بخشیدن به بازار سرمایه کمک می‌کند گفت: از طرف دیگر ارتباط معنا دارای در بازار پول و بازار سرمایه شکل خواهد داد.

وی با اعلام اینکه نوع و مبلغ سهام برای توثیق کارشناسی می‌شود گفت: میزان سهام باید با میزان وام برابری داشته باشد. قطعا وثایق بیشتر از مبلغ وام است و این به انتخاب خود افراد است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: میزان وام تسهیلات گیرندگان در اپلیکشین مشخص خواهد شد و به میزان وامشان، سهامشان را تک به تک وثیقه می‌کنند تا سامانه نسبت به میزان وامشان، میزان سهامشان را تایید کند.

وی افزود: از آنجا که بیشتر تسهیلات دریافتی مردم، از نوع تسهیلات خرد است، درست نیست که برای یک وام ۵۰ میلیون تومانی، سند خانه چند میلیاردی را ضامن بگیرند، به همین دلیل بانک مهر ایران تصمیم گرفت ضمانت‌ها را متناسب با تسهیلات تعیین کند که سهام می‌تواند ابزار مناسبی باشد.
برچسب ها: بانک ، سهام ، تسهیلات ، ضامن ، وثیقه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: