April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۸۸۰
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
رئیس کل بیمه مرکزی معتقد است که دفاع از بیمه گذاران، آیین نامه‌ای مشخصی ندارد وآیین نامه ۷۱ مصوب شورایعالی بیمه هم یکی از خلاصه‌ترین آیین نامه‌های صنعت بیمه در این خصوص است.
بیمه مرکزی شورایعالی بیمه را کنار نگذاشته است
مجید بهزادپور، اذعان داشت که رسانه‌ای کردن آمار عملکرد شرکت‌های بیمه در زمینه رسیدگی به شکایات، معضلی از جامعه را حل نمی‌کند.

وی، گفت: سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی فعال است و به صورت جدی سوالات مطرح شده را دریافت می‌کند و از سوی دیگر حوزه نظارت بیمه مرکزی، نحوه پاسخگویی شرکت‌های بیمه را رصد می‌کند.

رئیس کل بیمه مرکزی از معاونت نظارت بیمه مرکزی خواست تا مسیر پاسخگویی بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه به بیمه گزاران به صورت جدی تری دنبال شود.

وی، در خصوص اینکه آمارعملکرد شرکت‌های بیمه‌ای در پاسخگویی به شکایات به صورت گذشته، اطلاع رسانی نمی‌شود، تاکید کرد: آمار عملکرد شرکت‌های بیمه در رسیدگی به شکایات مردم به صورت مداوم به من گزارش می‌شود، اما فکر نمی‌کنم رسانه‌ای کردن آن برای مردم مفید باشد، ولی اگر جمع بندی این باشد که مفید است از انتشار آن ابایی نداریم. "

وی در پاسخ به این پرسش چابک آنلاین که" آیا انتشار عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای به صورت شفاف نمی‌تواند منجر به شکل گیری رقابتی مثبت بین شرکت‌های بیمه در راستای مشتری مداری باشد" گفت: به این مساله که انتشار آن باعث رقابت شرکت‌های بیمه درسرعت رسیدگی به شکایات مردم باشد شک دارم، ولی اگر واقعا چنین نتیجه‌ای گرفته می‌شود باید بحث بیشتری در مورد آن کرد.

دفاع از بیمه گذاران یک آیین نامه‌ای مشخصی ندارد
رئیس کل بیمه مرکزی معتقداست که دفاع از بیمه گذاران یک آیین نامه‌ای مشخصی ندارد و حلقه آن کامل نیست بنابراین یکی از بحث‌هایی که باید در آیین نامه ۷۱ تکمیل شود این است که مشتریان نسبت به محصولی که می‌خواهند ابتیاع کنند اطلاعات کامل و حق انتخاب داشته باشند.

بهزادپور اظهار داشت که آیین نامه ۷۱ یکی از خلاصه‌ترین آیین نامه‌های صنعت بیمه است، درحالیکه یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های بیمه مرکزی است از همین روی به دنبال کامل‌تر کردن آن هستیم و سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی هم باید جدی گرفته شود.

وی، در پاسخ به این پرسش که با بخشنامه‌های فراوان بیمه مرکزی اینگونه به نظر می‌آید که به تدریج نیاز بیمه مرکزی به جلسات و مصوبات شورایعالی بیمه کمتر شده، گفت: قطعا اینطور نیست و بیمه مرکزی شورایعالی بیمه را کنار نگذاشته است.

وی، بیان کرد: تکالیف و وظایف هرکدام از ارکان صنعت بیمه به خصوص بیمه مرکزی و شورایعالی بیمه، در قانون تاسیس کاملا روشن است و نمی‌شود آن‌ها را جابه جا کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: