پیش بینی بازار سهام ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
کد خبر: ۳۸۴۱۹۰
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
0
با توجه به شیب نزولی شاخص‌ها در معاملات روز چهارشنبه، امروز هم احتمالا بازار در کنترل فروشندگان خواهد بود.
حمایت شاخص کل بورس شکسته می‌شود؟
بورس تهران در حالی که در یک محدوده حمایتی مهم قرار دارد، دوباره به دست فروشندگان کنترل می‌شود و درصورتی که قدرت خریداران بورس افزایش پیدا نکند، این حمایت مهم هم شکسته خواهد شد. درصورت شکسته شدن حمایت مهم شاخص کل، این شاخص وارد کانال ۱.۳ میلیون واحدی می‌شود.

از یک سو وضعیت بنیادی بازار به گونه‌ای نیست که جای افت خیلی زیادی داشته باشد، از طرفی برای خریداران هم دلیل محکمی برای خرید سهام وجود ندارد. افت قیمت‌های جهانی و ابهامات داخلی که بورس با آن‌ها مواجه است، تردید‌های جدی برای خریداران ایجاد می‌کند.

همچنین وضعیت بورس طی معاملات هفته گذشته طوری نبوده که بتواند اعتماد سرمایه گذار را جلب و او را به آینده بازار سهام امیدوار کند. گرچه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ارزش معاملات خرد با یک جهش خوب به سطح حدود ۳ هزار میلیارد تومان رسید، اما هنوز ارزش معاملات در حدی نیست که بتوان به آن امیدوار شد و در جهت رشد بورس به آن امیدوار شد.

ارزش معاملات فعلا چشمگیر نیست
طی هفته‌های گذشته ارزش معاملات خرد بار‌ها از حدود ۲۵۰۰ تا بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان نوسان کرده، اما هیچ وقت نتوانسته به سطح ۴۰۰۰ میلیارد تومان برسد و آخرین باری که ارزش معاملات خرد سطح ۴۰۰۰ میلیارد تومان را لمس کرد، اوایل تیرماه بود. با این حساب فعلا و تا زمانی که ارزش معاملات خرد به بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان برسد، نمی‌توان بهبود واقعی را در این موضوع لمس کرد.

همچنین فعلا به طور متوالی خروج پول حقیقی‌ها از بازار سهامرخ می‌دهد که معنای آن ناامیدی این دسته از سهامداران نسبت به آینده بورس است. در روز چهارشنبه هم حدود ۱۸۰ میلیارد تومان پول خرد از بازار خارج شد تا آمار خروج متوالی پول حقیقی‌ها از بازار به دو هفته برسد.

امیدوار به افزایش قدرت خریداران
فعلا تنها نکته امیدوارکننده در بورس، قدرت گرفتن خریداران حقیقی است. شاخص قدرت خریداران حقیقی در مقابل فروشندگان حقیقی در سه روز پایانی معاملات به بالای عدد یک رسیده که این نشانه خوبی محسوب می‌شود. امااین نشانه به تنهایی نمی‌تواند نوید مثبت شدن بورس را بدهد.

در حال حاضر با توجه به معاملات چهارشنبه هفته گذشته، می‌توان انتظار افت شاخص‌ها در ابتدای معاملات امروز را داشت. گرچه وضعیت به مرور می‌تواند بهتر شود که اگر این اتفاق رخ ندهد، باید انتظار یک افت با شیب زیاد را در شاخص‌ها داشت چراکه درصورت از دست رفتن حمایت شاخص کل، تا مدتی مجددا بورس رنگ قرمز به خود می‌گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: