دبیر خانه کارگر همدان از انحراف افکار عمومی به جای حل مشکلات انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۴۲۷۷
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با ابراز تاسف از دامن زدن به حاشیه ها برای انحراف افکار عمومی از گرانی و سومدیریت دولت گفت: دولت به جای حل مشکلات مردم، اقدام به جریان سازی برای انحراف افکار عمومی کرده است.
بحران آفرینی برای انحراف جامعه از بحران گرانی
چنگیز اصلانی  در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با ابراز تاسف از اینکه دولت به جای حل مشکلات مردم، اقدام به جریان سازی برای انحراف افکار عمومی کرده است گفت: متاسفانه هرگاه مشکل یا چالشی پیش آمده که ریشه آن در سوء مدیریت و تصمیمات اشتباهات مسئولان بوده، به جای آنکه چالش‌ها و مشکلات را حل کنند، به صورت عمدی شایعاتی به راه انداخته یا رفتار‌هایی در سطح جامع نشان داده‌اند که اشتباه مسئولان از ذهن مردم دور شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با اعلام اینکه عوامل سیاستمدار با حاشیه‌سازی، چالش‌ها و مشکلاتی که ناشی از سوء مدیریت و تصمیمات اشتباه بوده را تحت شعاع قرار داده اند گفت: از ابتدای سال دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بحران اقتصادی، آشفته بازار قیمت ها، گرانی و تورم را دامن زد که باعث انتقاد‌ها و اعتراض‌های گسترده مردم شد، اما برای آنکه این سوء مدیریت خود را کمرنگ کند، تصمیماتی گرفت و تحرکاتی در جامعه انجام داد که گرانی و تورم به حاشیه رفت.

وی با اشاره به چند نمونه از حاشیه سازی‌ها گفت: اولین حاشیه سازی دامن زدن به بحث حجاب بود. متاسفانه در تمامی سال‌های پس از انقلاب، مدیران اصولگرا یا اصلاح طلب هرگاه که با چالشی روبرو شده اند، حجاب را مستمسک قرار دادند، تا اصل چالش‌ها فراموش شود. اکنون نیز که به دلیل تصمیمات غلط دولت، شاهد گرانی‌های سرسام آور هستیم، باز هم دولت بحث حجاب را مطرح کرد تا مشکلات معیشتی مردم کم رنگ و سفره‌های خالی به فراموشی سپرده شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با تاکید بر اینکه حجاب یک بحث فرهنگی و دینی است گفت: سال‌های پیش از انقلاب و پس از انقلاب زنان این کشور حجاب داشتند، اما هرگاه که چالشی به وجود می‌آید، حجاب از حالت فرهنگی و مذهبی خارج و به بهانه سیاسی تبدیل می‌شود که نمونه آن را اکنون شاهد هستیم.

وی با اعلام اینکه به دلیل رشد قیمت‌ها و گرانی ها، نطق نمایندگان مجلس، تذکرات صحن علنی، جریان‌های خبری، اظهارنظر‌های اقتصادی و سیاسی و ... حول محور گرانی و تورم میچرخد گفت: با علم کردن بازی تکراری حجاب، مشاهده می‌کنیم که توجه و نقد بحران قیمت‌ها و گرانی‌ها کمرنگ شد.
 

اصلانی با ابراز تاسف از اینکه برخورد با مساله حجاب به شکلی نامناسب صورت می‌گیرد گفت: به بهانه حجاب نامناسب آنقدر رفتار‌های نامناسبی با زنان صورت گرفته که نه تنها گرانی بلکه همه چیز تحت شعاع حجاب قرار گرفته است.

وی با اشاره به قطع آب همدان به عنوان ابزار دیگری برای حاشیه سازی گفت: اکنون همدان روزانه حدود ۲۰ ساعت قطعی آب دارد. شهری که به گواراترین آب مشهور بود امروزه مردم برای آب مصرفی تنها چهار ساعت آب دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با اعلام اینکه در چهار ساعت از شبانه روز، مردم اقدام به ذخیره کردن آب می‌کنند گفت: برای آنکه مردم بتوانند آب ذخیره کنند، باید ظروف و گالن‌های بسیاری خریداری کنند، هجوم یکباره مردم برای خرید ظروف، باعث گرانی آن‌ها شده به نوعی که یک حلب پلاستیکی ۲۰ لیتری که ۲۰ هزار تومان قیمت داشت تا ۷۰ هزار تومان بالا رفته و ظروف پلاستیکی دست دوم که برای رب و مواد شیمیایی استفاده میشد تا ۳۰۰ هزار تومان فروخته میشود.

وی با اعلام اینکه آفتابه ۵ هزار تومانی ۴۵ هزار تومان شده گفت: مردم در چهار ساعتی که شهر آب دارد، از آفتابه تا قابلمه و گالن‌ها را پر آب می‌کنند، بنابراین می‌بینیم که چگونه مردم را از بحران گرانی ناشی از سوء مدیریت دولت سیزدهم منحرف کرده اند.

اصلانی با اشاره به طرح توقیف موتورسیکلت‌ها که پس از مدت‌ها دوباره صورت می‌گیرد گفت: هنگامی که ابراهیم رییسی، رییس دستگاه قضا بود، در بازدید از مرکز نگهداری موتورسیکلت‌های توقیف شده، دستور داد توقیف موتور سیکلت صورت نگیرد و با قاطعیت از این اقدام انتقاد کرد و تاکید کرد که اموال مردم که دراصل سرمایه ملی هستند نباید زیر آفتاب و باران از بین برود، اما اکنون که رییس جمهور شده و راهنمایی رانندگی زیر نظر دولت است، جای تعجب دارد که توقیف موتور سیکلت‌ها با جدیت صورت می‌گیرد که البته این نیز اقدامی برای به حاشیه راندن گرانی و تورم است.

وی با اشاره به فیلم‌هایی که از زورگیری‌ها و بزهکاری‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود گفت: در حالی صحبت از حجاب میکنیم که به اشکال مختلف زنان مورد تعرض و هتک حرمت قرار می‌گیرند و شاهد هستیم که بزهکاری رشد سرسام آوری داشته که ریشه آن در افزایش سرسام آور تورم و سفره‌های خالی مردم است، اما دولت به جای آنکه مشکلات اقتصادی را حل کند با بحرانی دیگر، بحران گرانی را تحت شعاع قرار میدهد.
دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با اشاره به اختلاس‌هایی که رقم آن‌ها روز به روز بزرگتر می‌شود گفت: به راستی دنبال چه میگردیم؟ وقتی سخن از فساد ۹۲ هزار میلیارد تومانی فولاد است، تنها چیزی که می‌تواند این اعداد و ارقام و این فساد‌ها را در ذهن مردم کمرنگ کند، دامن زدن به بحث حجاب است.

وی تاکید کرد: هنگامی که گشت ارشاد برای آنکه خانمی را سوار خودرو کند، لباس‌های او را از تنش بیرون می‌آورد و بدن او را عریان می‌کند، باید بپذیریم تنها چیزی که می‌تواند این همه فساد، گرانی، تورم و سوء مدیریت را در اذهان مردم کمرنگ کند و به انحراف بکشاند، دامن زدن به حاشیه‌ها برای فاصله گرفتن از متن است.
برچسب ها: کارگر ، گرانی ، مشکلات ، تورم ، اعتراض
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: