کد خبر: ۳۸۵۶۹۷
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
وزیر صمت در آمل: ۱۰ طرح کلان بتدریج برای توسعه بخش صنعت و معدن کشور اجرایی می‌شود.

اجرای ۱۰ طرح کلان برای توسعه بخش صنعت و معدن کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز جمعه در حاشیه بازدید از شرکت فرآورده‌های لبنی کاله در آمل از اجرایی شدن ۱۰طرح کلان این وزارتخانه برای توسعه و تحول بخش‌های صنعتی و معدنی کشور از هفته گذشته به تدریج در کشور خبر داد.


سید رضا فاطمی امین گفت: این هفته و هفته آینده پنج هزار محدوده اکتشاف معدنی در کشور به مزایده گذاشته می‌شود که تحول بسیار بزرگی در حوزه معدن و فرآورده معدنی برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات خواهد بود.


او افزود: در همین راستا احیای هزار و ۲۰۰ معدن نیز در برنامه کلان و هدفگذاری شده وزارت صمت دیده شده است.


وزیر صمت، به فرسوده بودن بسیاری از واحد‌های صنعتی در کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در برنامه جدید این وزارتخانه نوسازی و بهسازی ماشین آلات خط‌های تولیدی و صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی کشور با پرداخت تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار انجام خواهد شد.


فاطمی امین افزود: در این راستا با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد ودارایی توافق‌های خوبی شده تا تسهیلات مورد نیاز واحد‌های صنعتی کشور برای نوسازی به موقع پرداخت شود.


وی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام بخش صنعتی کشور را یکی دیگر از طرح‌های کلان وزارت صمت برای توسعه بخش صنعت و تولید کشور بیان کرد و گفت: با تکمیل طرح‌های نیمه تمام، فرصت‌های جدید وسرمایه گذاری‌های زیادی برای اشتغال در کشور ایجاد خواهد شد.


متناسب نبودن سرمایه گذاری‌ها با اشتغالزایی در کشور


وزیر صمت به نامتوازن بودن سرمایه گذاری‌ها در برخی از شهر‌های کشور اشاره کرد و با گلایه از این نوع سرمایه گذاری که تمرکز مناسبی در ایجاد اشتغال نداشته است، گفت: در شرایط کنونی در بسیاری از شهر‌ها نیروی کار به اندازه کافی وجود دارد، اما ظرفیت ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری‌ها شکل نگرفته است.


فاطمی امین افزود: در برخی شهر‌های دیگر نیز وضعیت برعکس آن هست، سرمایه گذاری برای واحد‌های صنعتی شده، اما نیروی کار وجود ندارد که درحال حاضر به دنبال ایجاد توازن برای سرمایه گذاری‌ها متناسب با نیروی کار درآن شهر‌ها و استان هستیم.


افزایش ۲۴ درصدی صادرات انواع محصولات


وزیرصمت، همچنین از افزایش ۲۴ درصدی صادرات انواع محصولات از کشور در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد وگفت: این افزایش در برخی کشور‌ها از جمله آفریقا حدود ۱۰۰ درصد و روسیه تا حدود ۱۸۰ درصد در مردادماه بوده است.


فاطمی امین با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت در سه ماه نخست امسال حدود ۱/۵ درصد بوده است، ادامه داد، البته برخی شرکت‌های بورسی نیز تا ۷/۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته که این نشان دهنده حرکت رو به رشد بخش صنعت کشور است.


وزیرصمت روز جمعه به همراه معاونان و مدیران اقتصادی استانداری مازندران و مدیران استانی از طرح‌های توسعه‌ای و خطوط تولید فرآورده‌های تولید لبنیات شرکت کاله آمل بازدید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: