April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۷۴۴
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
0
احتمال اختلال در عرضه زغال‌سنگ کک‌شو از سوی استرالیا و کانادا زمینه رشد بهای این محصول را فراهم کرد، با این وجود عدم اطمینان نسبت به آینده تقاضا برای این محصول با توجه به افول تقاضا برای محصولات فولادی مانع از آن می‌شود که این رشد قیمتی ادامه دار شود.

زغال‌سنگ گران، سنگ‌آهن و قراضه ارزان شدند

زغال سنگ کک شو فوب استرالیا در روز جمعه ۷ اکتبر با افزایش قیمت در بازار مورد معامله قرار گرفت، اما زغال سنگ آسیا سی اف آرچین بدون تغییر قیمت معامله شد و به این ترتیب پلتس پریمیوم زغال سنگ کک شو آسیا فوب استرالیا را در روز جمعه ۷ اکتبر با افزایش ۴ دلار به ازای هر تن ۲۷۸ دلار ارزیابی کرد، همچنین پلتس پریمیوم زغال سنگ آسیا سی اف آر چین را نیز در همین تاریخ ۳۰۸ دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد.

بعضی از منابع افزایش قیمت زغال سنگ کک شو استرالیا را به احتمال اجرای فعالیت صنعتی در یکی از معادن بزرگ زغال‌سنگ استرالیا و احتمال کاهش عرضه و در عین حال اختلال در تولید زغال در یکی از معادن بزرگ کانادا مرتبط می‌دانند. با این وجود بسیاری از فعالان این بازار بر این باورند که نبود چشم‌انداز مثبت برای تقاضای فولاد در بازار‌های جهانی با محوریت چین و همچنین واهمه از بروز رکود اقتصادی مانع از استمرار این روند رو به رشد قیمتی در بازار زغال‌سنگ کک‌شو می‌شود.

ثبات نرخ سنگ‌آهن در فقدان متقاضی
به گزارش پلتس تمایل برای خرید سنگ آهن آسیا در روز جمعه ۷ اکتبر نسبت به روز قبل آن تغییری نکرد و به این ترتیب این موسسه بهای هر تن سنگ آهن عیار ۶۲ درصد وارداتی به بنادر شمالی چین را در روز جمعه بدون تغییر قیمت نسبت به روز قبل برابر ۹۵ دلار و ۸۰ سنت ارزیابی کرد. ظرف یک هفته اخیر متقاضیان چینی در تعطیلات روز ملی این کشور بوده و از همین رو این بازار در وضعیت بلاتکلیفی قرار داشت. در این شرایط سایر متقاضیان ترجیح دادند تا خرید‌های خود را تا اتمام تعطیلات و روشن شدن وضعیت این بازار به تعویق بیندازند.

تلاش فولادسازان ترک برای کاهش نرخ قراضه
قیمت قراضه آهن وارداتی به ترکیه ظرف روز جمعه ۷ اکتبر با کاهش نرخ محدود ۲۵ سنتی مواجه و با نرخ ۳۷۲ دلار به ازای هر تن به فروش رفت؛ در عین حال متقاضیان قراضه در ترکیه به کاهش بیشتر قیمت در هفته آینده امیدوار بوده و بنابراین ترجیح دادند تا خرید‌های خود را به تعویق بیندازند. در حالی که فروشندگان قراضه برای کاهش بهای قراضه مقاومت می‌کنند، فولادسازان ترکیه که با افزایش هزینه تولید و افت حاشیه سود مواجه هستند، راهی جز اعمال فشار برای افت بیشتر قیمت ندارند. به این ترتیب این بازار در شرایط کنونی از ثبات برخوردار نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: