کد خبر: ۳۸۶۷۴۰
۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
0
معاون وزیر صمت گفت: در آفریقا شاهد رشد ۱۰۰ درصدی صادرات به این قاره هستیم و در آبان سالجاری حجم صادرات با این کشور‌ها از یک میلیارد دلار می‌گذرد.

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات ایران به آفریقا در سال ۱۴۰۰/ عبور از تجارت یک میلیارد دلاری با آفریقا در ماه جاری

بازاری به بزرگی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر برای محصولات کشورمان وجود دارد به نام آفریقا، کشوری در حال توسعه با هزار میلیارد دلار تجارت سالانه که اغلب اقلام مورد نیاز خود را وارد می‌کند و حالا سفرای آن به دنبال دانش داخلی آمده اند.

علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت، اخیرا با حضور در رسانه ملی اظهار داشت: در حوزه آفریقا شاهد رشد ۱۰۰ درصدی صادرات هستیم و در آبان ماه حجم صادرات با این کشور‌ها از یک میلیارد دلار می‌گذرد.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته، ایران کشوری صادراتی نبوده و مازاد مصرف خود را صادر می‌کرد، اما هم اکنون کل زنجیره را صادراتی کرده‌ایم و زمانی که تولید مشترک باشد، باید تمامی استاندارد‌های طرف مقابل را اعمال کنیم. به‌طور مثال در حوزه لبنیات امروز سخت گیرانه‌ترین استاندارد‌ها را در حوزه اوراسیا و اروپا اعملا کرده‌ایم.

در پی این گزارش، آفریقا یک شریک تجاری قدیمی برای ایران است. قاره‌ای که ۲۰ درصد از خشکی‌ها و ۱۴ درصد جمعیت جهان را در اختیار دارد و طبقه گفته حسین گیوزاد، رئیس شرق آفریقای وزارت امور خارجه، صد‌ها سال است که این ارتباط ادامه دارد. سرزمینی که هم می‌تواند خریدار محصولات و هم فروشنده مواد اولیه برای ایران باشد.

همچنین، حسین گیوزاد، رئیس شرق آفریقای وزارت امور خارجه، گفت: بازار محصولات ایرانی در این منطقه بسیار رونق دارد، اما کمتر شرکت‌های ما به آن توجه می‌کنند. بعد از کشور‌های همسایه بهترین کشور‌ها برای صادرات خدمات فنی و مهندسی شرق افریقا است. تولید در این شرکت‌ها مزیت صادراتی هم دارد و می‌تواند از آنجا به کشور‌های اروپایی و امریکایی با تعرفه پایین صادر شود. شرق افریقا از نظر منابع بسیار غنی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: