May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۱۲۳
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
0
رییس کل بانک مرکزی ایران گفت: در دیدار امروز با رییس بانک مرکزی عمان بر گسترش همکاری های بانکی و اقتصادی بین دو کشور تاکید شد.

 

رییس کل بانک مرکزی ایران از وصول ۵۰۰ میلیون دلار از ارز‌های ایران در انگلستان با همکاری عمان در سال گذشته خبر داد و گفت: در دیدار امروز با رییس بانک مرکزی عمان بر گسترش همکاری‌های بانکی و اقتصادی بین دو کشور تاکید شد.

برپایه این گزارش، علی صالح آبادی، امروز بعد از دیدار با طاهر بن سالم العمری، رئیس بانک مرکزی عمان با تشکر از وی برای همکاری‌های متنوع و گسترده بانک مرکزی عمان با ایران، افزود: به طور مثال سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از وجوه ایران که در انگلستان قرار داشت و قابل استفاده نبود با کمک عمان وصول شد.

وی با تاکید بر اینکه عمان در سال‌های اخیر کمک‌های خوبی به ایران انجام داده است، ادامه داد: از این وجوه در داخل کشور استفاده کردیم و امیدواریم همکاری‌های بیشتری با عمان داشته باشیم.

صالح آبادی گفت: در دیدار امروز با رییس بانک مرکزی عمان، در موضوعات مختلف گفتگو کردیم که در تمام زمینه‌ها بین دو طرف اشتراک نظر وجود داشت و توافقات خوبی نیز انجام شد و این مسیر موفق را ادامه خواهیم داد.

تکمیل مناسبات و همکاری‌های بانکی ایران و عمان
۷۸

طاهر بن سالم العمری رییس بانک مرکزی عمان نیز با تاکید بر اینکه به دنبال تکمیل مناسبات و همکاری‌های گذشته با ایران در حوزه بانکی و پولی هستیم، گفت: این دیدار با هدف گسترش و همکاری بین دو کشور انجام گرفت.

وی با بیان اینکه عمان به دنبال ارائه کمک و پشتیبانی از کشور‌های دوست و برادر خود است، افزود: در تلاشیم تا با کشور‌هایی که برادر و دوست عمان قلمداد می‌شوند همکاری‌های پولی و بانکی داشته باشیم.

رییس بانک مرکزی عمان ادامه داد: عمان می‌خواهد با کشور‌های دوست مناسبات تجاری را گسترش دهند و تعمیق ببخشد.

به گزارش ایرنا، توسعه روابط بانکی و بین‌المللی ایران و عمان، محور گفتگو‌های صالح آبادی و طاهر بن سالم العمری روسای بانک‌های مرکزی ایران و عمان اعلام شده است. در سال‌های اخیر، عمان نقش میانجی در مذاکرات لغو تحریم‌ها و آزادسازی ارز‌های مسدودی ایران را بر عهده داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: