کد خبر: ۳۸۷۲۷۳
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
نیرو‌های آمریکایی یک کاروان متشکل از ۴۳ تانکر نفت سرقتی سوریه را به پایگاه‌های خود در عراق منتقل کردند.

ادامه سرقت نفت سوریه از سوی آمریکا

منابع محلی در حومه یعربیه اعلام کردند یک کاروان متشکل از ۴۳ تانکر حامل نفت سرقتی از چاه‌های نفتی منطقه الجزیره که در اشغال نظامیان آمریکایی است از طریق گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» وارد شمال عراق شده است.

بر اساس این گزارش طی دو روز گذشته ده‌ها تانکر حامل نفت سوریه توسط نیرو‌های آمریکایی از طریق گذرگاه‌های غیر قانونی حومه حسکه واقع در شمال شرق سوریه به عراق رفتند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیرو‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیرو‌های آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیرو‌های دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بار‌ها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: