سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه حوادث غیر مترقبه در ساخت و ساز به وفور رخ میدهد گفت: در حالی که مردم بابت خسارتهای وارده ناشی از گودبرداری و حوادث کار که برای نیروهای کار در پروژهها هزینههای سنگینی متحمل میشوند و گاهی تا مدتها پروژه بابت تعیین تکلیف نشدن ساختمان، متوقف میشود، همچنان شاهد هستیم که بیشتر مردم ساختمانهای خودشان را بیمه نمیکنند و این یک زیان بزرگ برای هر دو طرف است.
نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی گفت: باید بپذیریم که در بخش تبلیغات، بیمهها ضعیف عمل میکنند وهمین ضعف عملکرد در تبلیغات و اطلاع رسانی باعث شده تا هم مردم به سوی بیمهها جذب نشوند و هم خودشان متحمل هزینههای سنگینی شوند که یک رویکرد دوسر باخت است.
وی با اعلام اینکه در بحث بیمه شخص ثالث اقدامات خوبی صورت گرفته که میتواند بر جذابیت بیمه بپردازد گفت: با تصمیم خوب و عاقلانهای که گرفته شده، تصادف رانندگی که کمتر از ۲۰ میلیون تومان خسارت وارد شده باشد، نیاز به کروکی نیست و همین رویکرد جذابیت بیمه را بالا برده است.
دلخوش با اشاره به تصمیمات جدیدی که در حال انجام است گفت: اکنون هم کارهایی از سوی بیمه مرکزی در حال انجام است که حدود ۲۰ مورد میشود و از موارد مهمی است که بیمه مرکزی در حال برنامه ریزی برای اجرای آن است.
وی یکی از این موارد را کروکی آنلاین توصیف کرد و گفت: با این طرح بسیاری از رفت و آمدهای بیهوده گرفته میشود بدین معنا که اگر کسی تصادف کرد، کروکی به صورت آنلاین به قوه قضاییه و دستگاههای مربوطه ارسای میشود و دیگر لازم نیست طرفین تصادف کرده، بین ادارت سرگردان باشند تا کروکی را از یک دستگاه بگیرند و به دستگاههای دیگر برسانند.
معاون اسبق نظارت بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه اکنون وضعیت بیمه نسبت به سالهای گذشته بسیار بهتر شده است گفت: خوشبختانه کارشناسان و مدیران خبرهای که تسلط کافی بر صنعت بیمه دارند، در بیمه مرکزی منصوب شده و تمامی مشکلات از نزدیک رصد میشود و به محض آنکه به علم یقین برسند با یک تصمیم میتوان مشکلات را بر طرف کرد یا مشکلات را کاهش داد یا مدیریت کرد، به سرعت آن تصمیم گرفته میشود.