کد خبر: ۳۸۸۷۴۵
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
0

 

اگر از علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران بازار کریپتوکارنسی هستید به خوبی می‌دانید که یکی از مهم‌ترین عواملی که روی موفقیت شما در این بازار می‌تواند اثرگذار باشد این است که بتوانید یک صرافی ارز دیجیتال مناسب برای خود پیدا کنید. صرافی آنلاین ارز دیجیتال برای خرید و فروش ارز دیجیتال مهم است زیرا خدماتی که این صرافی‌ها به شما ارائه می‌دهند متفاوت است و خودشان نیز انواع گوناگونی دارند. این مقاله برای کسانی نوشته شده است که آشنایی چندانی با بازار‌های کریپتو ندارند و به خوبی نمی‌دانند که روش خرید از صرافی ارز دیجیتال چگونه است. به همین دلیل ما قصد داریم با تکیه بر مطالب مفید و اولیه حوزه کریپتوکارنسی نکاتی را پیرامون نحوه خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی آنلاین بیان کنیم. این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا در بازار کریپتوکارنسی معاملات بهتری داشته باشید و نتایج بهتری نیز کسب کنید.

چطور در صرافی ارز دیجیتال خرید کنیم؟

خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز صورت می‌گیرد. در هر کدام از آنها روش خرید و فروش ارز دیجیتال متفاوت است:

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی متمرکز

در صرافی‌های متمرکز که در حقیقت یک نهاد، ارگان یا مؤسسه مسئولیت آن‌ها را بر عهده دارد شما خرید خود را از طریق آن پلتفرم انجام می‌دهید و با توجه به امکانات مختلف این خرید می‌تواند به صورت پولی یا جفت ارز باشد. برای مثال صرافی ایرانی ارز دیجیتال والکس یک صرافی متمرکز است که شما از هر دو طریقی که گفتیم می‌توانید از این صرافی خرید کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی غیرمتمرکز

در مقابل صرافی‌های غیرمتمرکز وجود دارند که در واقع مسئول خاصی ندارند. در این مدل صرافی‌ها شما کیف پول دیجیتال خود را به شبکه صرافی وصل می‌کنید و از آن طریق اقدام به خرید ارز دیجیتال می‌نمایید.

مراحل اصلی خرید ارز دیجیتال از صرافی آنلاین

به طور کلی، اگر بخواهیم مراحل اصلی خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی آنلاین را بیان کنیم باید به این موارد اشاره کنیم:

مرحله اول: ثبت نام و احراز هویت

ابتدا باید احراز هویت کنید. این بسته به این‌که کدام صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کرده‌اید فرق می‌کند. برای مثال صرافی والکس این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا در عرض 5 دقیقه فرایند احراز هویت‌شان تکمیل شود.

مرحله دوم: شارژ حساب کاربری یا کیف پول

در مرحله بعدی باید حساب کاربری یا کیف پول خود را که در این صرافی قرار گرفته است شارژ کنید. صرافی ایرانی ارز دیجیتال والکس که از جمله با تجربه‌ترین و ایمن‌ترین صرافی‌های ایرانی است به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت جفت ارز یا ریالی خرید ارز دیجیتال را انجام دهید.

مرحله سوم: خرید ارز دیجیتال

پس از انجام این دو مرحله شما می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را از فهرست انتخاب کرده و با ورود به بخش خرید میزان رمزارزی که می‌خواهید خریداری کنید را ثبت کنید و معامله خود را انجام دهید.

Alt: مزایا و معایب صرافی متمرکز و غیرمتمرکز

حالا اگر این سؤال برایتان پیش آمده باشد که مزایا و معایب هر کدام از روش‌های خرید از صرافی متمرکز و غیر متمرکز چیست؛ می‌توانید در ادامه مقاله ما را همراهی کنید تا نکاتی پیرامون مزایا و معایب هر یک از این دو نوع صرافی ارز دیجیتال بیان کنیم.

مزایا و معایب صرافی متمرکز و غیرمتمرکز

گفته شد که صرافی متمرکز به آن دسته‌ای می‌گویند که با نهاد‌ها یا ارگان‌های خاصی همکاری می‌کنند. به طور کلی 90 درصد معاملات دنیای کریپتو در صرافی متمرکز است. در مقابل صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز هیچ نوع کنترلی روی دارایی معامله‌گر‌ها ندارد و شباهت بیشتری با ماهیت کریپتوکارنسی را داراست؛ به همین دلیل برخی باور دارند که صرافی‌های غیرمتمرکز بیشتر در آینده دنیای ارز دیجیتال نقش خواهند داشت. اما در مقایسه‌ای کلی باید به این نکات اشاره کرد:

  • در صرافی آنلاین ارز دیجیتال متمرکز شما نیاز به احراز هویت دارید، ولی در صرافی غیرمتمرکز نیاز به احراز هویت نیست و می‌توانید فقط با وصل کیف پول خرید خود را انجام دهید.

  • در صرافی متمرکز ترس از هک شدن و از بین رفتن اطلاعات و دارایی‌ها بیشتر است، اما چون در صرافی غیرمتمرکز شما از کیف پول ارز دیجیتال استفاده می‌کنید، احتمال دزدیده شدن دارایی‌هایتان بیشتر است.

  • صرافی غیرمتمرکز معمولاً سیستم پیچیده‌تری دارد؛ برای همین افراد تازه کار و کسانی که خیلی با دنیای کریپتو آشنا نیستند نمی‌توانند به راحتی در این بستر فعالیت کنند، بنابراین کار با صرافی ارز دیجیتال متمرکز آسان‌تر است.

جمع‌بندی

در این مقاله کوتاه شما را با نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق صرافی ارز دیجیتال آشنا کردیم. شما می‌توانید با مراجعه به صرافی ایرانی ارز دیجیتال والکس مطالب متعدد و متنوعی را با عمق بیشتر پیرامون عملکرد صرافی‌های مختلف و چگونگی کار با آن‌ها بخوانید. همچنین می‌توانید از طریق صرافی آنلاین والکس اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید و مطمئن باشید که در بستری امن و مطمئن این کار را انجام می‌دهید.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: