سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بحران های تولید انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۸۷۶۲
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
0
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فولاد سازی‌ها صنایعی بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور هستند گفت: اگر آماری از فولادسازی‌ها تهیه کنیم، متوجه خواهیم شد که درصد قابل توجهی از اشتغالزایی کشور به وسیله فولادسازی‌های محقق می‌شود.

فولادسازی ها گرفتار درام قطع برق و گاز

غلامرضا مرحبا در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز بر نظارت مستمر در امر تولید تاکید کرد و گفت: نمی‌توانیم نسبت به وضعیت تولید بی تفاوت باشیم، بلکه باید دایم وضعیت تولید در بخش‌های گوناگون را رصد کنیم و هرجا مشکلی مشاهده کردیم، به سرعت و قبل از آنکه بحران آفرین شود، کارگشایی کنیم.


وی خواستار توجه جدی به بخش‌های کلیدی و مشاغل تاثیر گذار شد و گفت: فولادسازی‌ها بزرگترین بخش تولید، اشتغال و اقتصاد کشور است و نباید نسبت به آن‌ها بی تفاوت باشیم.


نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی خواستار در نظر گرفتن چالش‌های فولادسازی‌ها به صورت مستمر شد و گفت: اینکه مشکلات و چالش‌های را بندانیم، کافی نیست، بلکه باید راهکار‌هایی برای رفع مشکلات فولادسازی‌ها بیاندیشیم.


وی بی توجهی به مشکلات را خطرآفرین توصیف کرد و گفت: باید به نوعی رفتار شود که فولاد سازی‌ها در شرایط متفاوت، آسیب نبینند.


مرحبا در خصوص قطع برق و گاز کارخانه‌ها به ویژه فولادسازی‌ها گفت: اگر برق و گاز فولاد سازی‌ها تخصیص نیابد، یا قطع شود، مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگوی خسارت‌ها و زیان‌هایی باشند که نه تنها به فولاد کشور، بلکه به اقتصاد کشور وارد می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: بهانه تراشی بیمه ها برای گریز از خسارت پردازی


وی با تاکید بر اینکه باید مشخص شود چه اتفاقاتی افتاده که پس از گذشت مدت ها، کارخانه‌های بزرگ و تاثیرگذار کشور از جمله فولاد سازی با مشکل رو به رو می‌شوند گفت: چرا هنوز برای تامین گاز و برق کارخانه‌ها چاره اندیشی نمیشود، مگر غیر از این است که مدتهاست با این مشکل رو به رو هستیم، چرا آینده نگری صورت نمی‌گیرد؟


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری سابقه فعالیت فولادسازی‌های بزرگ همچون کارخانه‌های فولاد مبارکه، ذوب آهن و خوزستان گفت: این کارخانه‌ها تبدیل به برند شده اند و محصولات فولادی این کارخانه‌ها در جهان شناخته شده است. بنابر این نباید به بهانه‌های مختلف دچار مشکل شوند.


وی با اشاره به اینکه کارخانه‌های فولاد سازی همچون فولاد مبارکه تولیداتی دارند که در کشور و حتی منطقه بی‌سابقه است گفت: فولادسازی‌های داخلی می‌توانند نیاز‌های صنایع مختلف را تولید یا به تولیداتی اقدام کنند که باعث قطع وابستگی و رسیدن به خودکفایی شود، اتفاقی که امروزه به خوبی صورت گرفته است.


مرحبا با اشاره به بازار‌های صادراتی فولادسازی‌ها گفت: هنگامی که به هر بهانه‌ای برق یا گاز این شرکت‌ها را قطع می‌کنیم، نه تنها برای تولید و تامین نیاز داخل، بلکه برای صادرات و ارز‌های صادراتی مورد نیاز کشورمان چالش درست می‌کنیم، به همین دلیل باید تامین گاز و برق آن‌ها در اولویت باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: