کد خبر: ۳۸۹۰۹۷
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
0
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام به اعتماد به نفس افراد آسیب می‌زند.

دیلی‌میل: اینستاگرام به اعتماد به نفس شما آسیب می‌زند

به نقل از دیلی‌میل، محققان در بررسی‌های اخیر خود دریافتند استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام به اعتماد به نفس افراد آسیب جدی وارد می‌کند.  

این شبکه اجتماعی اغلب به دلیل ایجاد ایده‌آل‌های غیرواقعی بدن مورد انتقاد قرار می‌گیرد؛ داده‌های مطالعه جدید نشان می‌دهد که عزیزان ما بیشتر از افراد مشهور در این ماجرا مقصر هستند.  

حضور و پیگیری افراد متعدد منجر به آن شده تا برخی با به نمایش گذاشتن ظاهر خود، به سلامت روان عده کثیری آسیب بزنند و براساس داده‌های منتشر شده، تعامل در رسانه‌های اجتماعی با "رضایت ظاهری" کمتر مرتبط است.

محققان همچنین دریافتند، درگیر شدن با پست‌های دوستان و خانواده بیشتر از درگیر شدن با محتوای پست شده توسط افراد مشهور و افراد تاثیرگذار است.

داده‌های به دست آمده از این پژوهش حاکی از آن است، درگیر شدن با پست‌های دوستان و خانواده بیش از دو برابر مضرتر از تماشاس محتوای پست شده توسط افراد مشهور است.

این مطالعه توسط پژوهشگران دانشگاه آنگلیا راسکین در آنگلیای شرقی و دانشگاه علوم بهداشت کارل لندشتاینر در اتریش صورت گرفت و امروز در مجله "Body Image" منتشر شد.

پروفسور ویرن سوامی، نویسنده این مطالعه در دانشگاه آنگلیا راسکین گفت: پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی متمرکز بر تصویر، فرصت‌های نامحدودی را برای کاربران فراهم می‌کنند تا مقایسه‌های منفی انجام دهند و ایده‌آل‌های ظاهری را درونی کنند.

وی یادآور شد: مطالعه ما نشان داد که تعامل با رسانه‌های اجتماعی رضایت ظاهری را بدون توجه به اینکه چه کسی محتوا را ارسال می‌کند، کاهش می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: