کد خبر: ۳۸۹۱۵۷
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع اقدام غربی‌ها به ارسال سلاح به اوکراین و ورود اين سلاح ها به بازار سیاه برگزار شد.

نشست شورای امنیت درباره انتقال سلاح‌های غربی به اوکراین

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع اقدام غربی‌ها به ارسال سلاح به اوکراین و ختم شدن آن‌ها به بازار سیاه برگزار شد.

به نقل از راشاتودی، «ایزومی ناکامیتسو» نماینده ارشد امور خلع سلاح (سازمان ملل متحد)، در این نشست گفت: از من خواسته شده بود تا درباره تامین سلاح‌های مرگبار برای اوکراین و پیامد‌های آن گزارشی تهیه کنم. این گزارش، پس از گزارش مشابهی که در ماه سپتامبر (شهریور گذشته) به شورای امنیت ارائه کردم، تهیه می‌شود.

«ایزومی ناکامیتسو» همچنین افزود: از زمان جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ شماری از کشور‌ها اقدام به فرستادن سامانه‌های تسلیحاتی و مهمات به اوکراین برای نیرو‌های دفاعی اش کرده اند. همان طور که در ماه سپتامبر به آگاهی رساندم، این موضوع (و آمار‌های آن) به صورت علنی ثبت شده است؛ اطلاعات دریافتی از دولت‌ها درباره میزان انتقال آن‌ها از راه منابع باز (و غیر محرمانه اطلاعاتی - خبری) در دسترس است. چنین انتقال‌هایی انتقال سلاح‌های سنگین متعارف از جمله تانک‌های جنگی، خودرو‌های زرهی جنگی، سامانه‌های سلاح‌های با کالیبر بالا، سامانه‌های موشکی و همچنین سلاح‌های کوچک و سبک را شامل می‌شود.  

ناکامیتسو گفت: گزارش‌های گسترده و تائید نشده‌ای درباره انتقال سامانه‌های عمده تسلیحاتی متعارف، از جمله سامانه‌های توپخانه‌ای به گروه‌های مسلح غیر دولتی - که در جنگ اوکراین مشارکت دارند - وجود دارد. انتقال میزان فراوان سلاح به هر نوع درگیری مسلحانه‌ای سبب نگرانی فراوان در زمینه صلح و ثبات از جمله خطر شاخه شاخه شدن درگیری و دامن زدن به درگیری و وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: