April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۳۵۵
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
0
درآمد حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی در ۸ ماهه نخست امسال مجموعا ۳۶۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد داشته است.

۲۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی ۸ ماهه به خزانه واریز شد

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام شده که از محل صادرات نفت، از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سهم دولت در ۶ ماهه نخست سال جاری تنها ۱۴۱ هزار میلیارد تومان یعنی معادل ۵۶ درصد محقق شده است، در حالی که درآمد حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی در ۸ ماهه نخست امسال مجموعا ۳۶۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد داشته، اما نسبت به پیش بینی بودجه سال جاری، بالغ بر ۲۱۵ هزار میلیارد تومان یعنی ۶۶.۶ درصد تحقق داشته است.

در تیر ماه گذشته نیز از سوی دولت اعلام شد که درآمد‌های نفتی دولت در چهارماهه نخست امسال حدود ۴۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده و به رقم ۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده، اما علی‌رغم این افزایش درآمد، نسبت به سهم ۴ ماهه از رقم مصوب در بودجه ۱۴۰۱ به طور کامل محقق نشده است.

در همین حال گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ منتهی به پایان شهریورماه از افزایش ۴۴۶ درصدی میزان وصولی ریالی حاصل از نفت خام، میعانات گازی و خالص گاز صادراتی در دوره گزارشگری کنونی نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داده بود که این نیز به معنای تحقق صد درصدی درآمد‌های نفتی پیش بینی شده در بودجه ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: