April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۴۲۳
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
0
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران دلیل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه را نوسان نرخ ارز عنوان کرد و گفت که تقاضا در بازار روال عادی دارد و انس جهانی طلا هم تغییر خاصی نداشته است.

چرا نمی‌توان قیمت سکه را پیش بینی کرد؟

با بیان اینکه نمی‌توان قیمت سکه را پیش بینی کرد، چون هر روز ممکن است انس جهانی نوسان داشته باشد، گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا، نوسانات نرخ ارز است. اما انس جهانی تغییر خاصی نداشته و حتی در برخی روز‌ها گذشته کاهش داشته است.

البته به گفته وی تقاضای خاصی در بازار نیست و در روز‌های اخیر در مواردی کاهش جزئی هم در قیمت مشاهده شده است. اگر سیاست‌های بانک مرکزی بتواند منجر به مدیریت قیمت ارز شود، روند ثبات و کاهش داشته باشد و قیمت پیشنهادی عرضه اوراق سکه در بورس، پایین‌تر از بازار داخلی باشد، می‌تواند نقش مهمی در مدیریت بازار داشته باشد.

بذرافشان با بیان اینکه مولفه دیگر بازار تقاضا است که در روز‌های اخیر روال عادی داشته و افزایش نداشته است، اظهار کرد: حباب سکه در روز‌های اخیر حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که امروز به دو میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است. حباب سکه از ماه‌های گذشته ایجاد شده و در این بخش هم می‌توان با سیاست‌گذاری برای توزیع و تولید سکه، آن را کاهش داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: