April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۴۶۸
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
0
یک نشریه صهیونیستی می‌گوید تل‌آویو بخشی از اطلاعات خود در خصوص ادعای حضور پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین را در اختیار ناتو قرار داده است.

ادعای نشریه صهیونیستی: تل‌آویو از ایران برای ناتو جاسوسی اطلاعاتی کرده است

منابعی در بروکسل به نشریه صهیونیستی هاآرتص گفته‌اند که تل‌آویو در هفته‌های اخیر کمک‌های اطلاعاتی خود به اوکراین را از طریق ناتو افزایش داده است و از جمله این اقدامات انتقال اطلاعاتی در خصوص پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ ایرانی است که غرب مدعی است از آن در جنگ اوکراین استفاده می‌شود.

حدود یک ماه و نیم پیش، رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که بنی گانتس، وزیر جنگ و آویو کوخاوی، رئیس ستاد نیرو‌های دفاعی رژیم صهیونیستی از بیم روسیه، پیشنهاد وزیر دفاع اوکراین برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره سرنگونی پهپاد‌های ایرانی بر فراز کشورش را رد کرده‌اند.

با این حال، ماه گذشته، مقامات ارشد اروپایی به هاآرتص گفتند که تحت فشار آمریکا، تل‌آویو با خرید میلیون‌ها دلار «مواد استراتژیک» برای اوکراین موافقت کرده است. این مواد از طریق یکی از کشور‌های ناتو منتقل شده و تل‌آویو موافقت کرده که به کشور‌های عضو ناتو اجازه دهد سلاح‌هایی از جمله سیستم‌های الکترواپتیکی و کنترل آتش ساخت شرکت‌های صهیونیستی را به اوکراین منتقل کنند.

این نشریه در ادامه مدعی شده که در هفته‌های اخیر، پهپاد‌های ایرانی نقشی کلیدی در حملات هوایی روسیه به شهر‌های اوکراین داشته و زیرساخت‌هایی مانند شبکه برق اوکراین، ساختمان‌های دولتی و مناطق مسکونی را هدف قرار داده‌اند. این حملات باعث قطع جدی برق و آب در سراسر کشور شده است. این در حالی است که دستگاه دیپلماسی ایران و روسیه بار‌ها صراحتا ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده اند.

در همین حال، این نشریه صهیونیستی مدعی شده طی چندین سال، موساد پایگاه داده‌ای درباره پهپاد‌های ایران ایجاد کرده است و اگر بروکسل به این داده‌ها دسترسی پیدا کند، اوکراین و کشور‌های ناتو از آن سود خواهند برد.

در همین راستا، رژیم صهیونیستی پرونده‌ای را که به گونه‌ای تنظیم شده بود تا منابع و روش‌های عملیاتی فاش نشود، در مورد پهپاد‌های ایران، به ویژه شاهد-۱۳۶ به ناتو منتقل کرد. گفته می‌شود این پرونده توسط حییم رگو، سفیر رژیم اشغالگر در اتحادیه اروپا و ناتو، در جریان دیدار با میرچا جوآنا، معاون دبیرکل این ائتلاف منتقل شده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اخیراً مدعی شده که ایران به شریک دفاعی اصلی روسیه تبدیل شده است. گزارش‌های خبری در روز‌های اخیر حکایت از آن دارد که کشور‌های غربی در حال فشار بر دبیرکل سازمان ملل هستند تا علیه ایران و آنچه همکاری این کشور با روسیه در جنگ اوکراین ادعا می‌کنند گزارش منتشر کند. در همین حال، وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید ایران از اوکراین درخواست کرده اگر شواهدی بر مدعای خود دارد، آن را در جلسه‌ای به ایران تحویل دهد، اما مقامات اوکراینی در لحظه آخر از حضور در این جلسه خودداری کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: