April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۴۷۶
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
0
دولت لیتوانی به دلایل امنیتی ممنوعیت داشتن سلاح گرم برای شهروندان روسیه و بلاروس را به طور کامل اعمال می‌کند.

ممنوعیت داشتن سلاح برای شهروندان روسیه و بلاروس در لیتوانی

«لوریناس کاسیوناس» رئیس کمیته امنیت ملی و دفاع لیتوانی اعلام کرده است که از اول ژانویه ۲۰۲۳ تمامی شهروندان روسیه و بلاروس در این کشور از داشتن سلاح گرم منع خواهند شد.

این مقام لیتوانی با بیان آنکه از حدود دو هفته آینده شهروندان روسیه و بلاروس حق استفاده از سلاح گرم را نخواهند داشت، گفت: «این کار به دلایل امنیت ملی انجام می‌گیرد. تنها ۲۹۴ شهروند روسیه که به طور دائم در لیتوانی اقامت دارند در حال حاضر دارای مجوز داشتن اسلحه هستند.»

پیش از این در هفته جاری نیز منابع خبری اعلام کردند که وزارت امور داخلی لیتوانی یک پرسشنامه اجباری را برای متقاضیان ویزای روسیه یا بلاروس درخواست کرده است تا نظرات خود را در مورد مناقشه در اوکراین بیان کنند.

از ماه فوریه سال جاری میلادی که روسیه حملات خود به اوکراین را آغاز کرده است، کشور‌های مختلف اروپایی تحریم‌های گوناگونی را علیه مسکو وضع کرده‌اند. این تحریم‌ها از اسلحه تا انرژی را در بر می‌گیرد و البته تحریم‌ها علیه برق و گاز باعث شده که روسیه هم دست به عمل متقابل بزند و در نتیجه اروپا با کمبود ذخایر انرژی مواجه باشد.

اغلب مقام‌های اروپایی از زمستان سخت برای چند سال در این کشور‌ها ابراز نگرانی کرده و در تلاش اند تا انرژی خود را به قیمت بالاتری از آمریکا تأمین کنند. از همین رو بیشتر کارشناسان اروپایی می‌گویند که بیشترین نفع از حملات روسیه را آمریکا می‌برد، زیرا در این میان قیمت نفت و گاز خود را چند برابر کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: