April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۴۸۰
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
یک رسانه چینی اعلام کرد پکن موشک‌های کوتاه بردی می‌سازد که می‌توانند زیرساخت‌های حیاتی تایوان را مورد اصابت قرار دهند.

موشک‌های جدید چین زیر ساخت‌های تایوان را هدف قرار می‌دهد

ساوت چاینا مورنینگ پست امروز پنجشنبه به نقل از یک منبع نزدیک به ارتش آزادیبخش خلق چین گزارش داد که چین مجموعه‌ای از موشک‌های دقیق کوتاه برد و سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه را ساخته است که می‌توانند زیرساخت‌های نظامی و دولتی تایوان را هدف قرار دهند.

این منبع به ساوت چاینا مورنینگ پست گفت: «سرزمین اصلی چین بسیاری از انواع دیگر موشک‌های کوتاه‌برد مجهز به کلاهک‌های خاص که برای حملات دقیق طراحی شده‌اند، توسعه داده‌اند.»

بر اساس گزارش ها، این منبع افزود: خطای دایره‌ای برای اصابت موشک‌ها از ۱ متر (۳.۳ فوت) تجاوز نمی‌کند.

در همین حال، آندری چانگ، سردبیر مجله کانادایی Kanwa Asian Defence به این رسانه گفت که موشک‌های کوتاه برد توسعه یافته توسط پکن قادر به اصابت به هر پایگاه هوایی مستحکم هستند.

این روزنامه به نقل از چانگ می‌گوید: «موشک‌های بالستیک (سرزمین اصلی) چین و سامانه موشکی پرتاب چندگانه اکنون از ناوبری ماهواره‌ای BeiDou و سامانه‌های هدایت تصویر مادون قرمز پایانه استفاده می‌کنند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا هر آشیانه هواپیمای تقویت‌شده را مورد اصابت قرار دهند و به طور دقیق به آن نفوذ کنند».

طبق گزارش‌ها، موشک‌سازی چین، تایوان را بر آن داشته است تا ۳۶ آشیانه جدید در پایگاه هواپیما‌های خود واقع در شهرداری تایچونگ بسازد، که انتظار می‌رود روابط بین طرفین را بیشتر تیره کند.

پس از بازدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جزیره تایوان در اوایل ماه اوت، تنش‌ها بین سرزمین اصلی چین و تایوان از یک سو، و کشور‌هایی که همکاری با این جزیره را تقویت می‌کنند، از سوی دیگر، تشدید شد. پکن سفر پلوسی را که آن را ژست حمایت از جدایی طلبی می‌دانست، محکوم کرد و تمرینات نظامی گسترده‌ای را در مجاورت جزیره برگزار کرد. با وجود این واقعیت، از آن زمان تاکنون چندین کشور از جمله فرانسه، آلمان، آمریکا، ژاپن و سایر کشور‌ها هیئت‌های خود را به جزیره اعزام کرده اند که باعث افزایش تنش در تنگه تایوان شده است.

تایوان از سال ۱۹۴۹ به‌طور مستقل از سرزمین اصلی چین اداره می‌شود. پکن این جزیره را استان خود می‌داند، در حالی که تایوان - سرزمینی با دولت منتخب خودش - معتقد است که یک کشور خودمختار است، اما از اعلام استقلال خودداری می‌کند. پکن با هرگونه تماس رسمی کشور‌های خارجی با تایپه مخالف است و حاکمیت چین بر این جزیره را غیرقابل انکار می‌داند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: