April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۶۴۴
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
0

علاوه بر تمام ویژگی‌ها و اثراتی که دنیای ارز دیجیتال در آینده تکنولوژی و فناوری اطلاعات خواهد گذاشت، افراد زیادی این بازار را به دلیل مستعد بودن برای دریافت سود‌های بالا به عنوان یکی از شرایط بالقوه برای ورود و سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند. در بسیاری از این موارد افراد متاسفانه دچار ضرر و زیان می‌شوند؛ زیرا آگاهی کافی از کارکرد بازار ارز دیجیتال را ندارند. شما وقتی که می‌خواهید در بازار کریپتوکارنسی خرید و فروش انجام دهید باید با روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری آشنا باشید. یکی از این روش‌ها که قصد داریم به صورت مفصل در رابطه با آن در این مقاله بحث کنیم پرایس اکشن (price action) است. ما به این پرسش پاسخ می‌دهیم که پرایس اکشن چیست و چه اهمیتی در بازار سرمایه‌گذاری دارد. همچنین به بررسی مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت تا در آخر شما نگاهی نسبتاً جامع به این روش سرمایه‌گذاری داشته باشید.

پرایس اکشن به چه معناست؟

آگاهی در بازار‌های مالی یکی از عوامل کلیدی است که نقش مهمی در دریافت سود ایفا می‌کند بنابراین افراد علاقه‌مند به حوزه ارز دیجیتال باید اطلاعات خود را بروز داشته باشند و یکی از این روش‌ها دنبال کردن قیمت ارز‌های دیجیتال و وضعیت بازار از طریق صرافی‌های آنلاین و معتبر مثل صرافی ارز دیجیتال والکس است. پرایس اکشن به حرکت قیمت اوراق بهادار می‌گویند. کسانی که از روش معامله پرایس اکشن استفاده می‌کنند می‌خواهند تا با خواندن تاریخچه قیمت، بفهمند که کجا بهترین نقاط ورود و خروج برای خرید و فروش ارز دیجیتال است. از این جهت دنبال کردن صرافی‌های ارز دیجیتالی که به صورت لحظه‌ای قیمت کریپتوکارنسی‌ها را قرار می‌دهند و جدول ارز دیجیتال دارند، می‌تواند روشی مناسب برای افرادی باشد که از price action استفاده می‌کنند.

حالا که فهمیدیم پرایس اکشن چیست و چه خصوصیت ویژه‌ای دارد در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد که تحلیل پرایس اکشن چه اهمیتی دارد.

چرا تحلیل پرایس اکشن مهم است؟

استراتژی معاملاتی پرایس اکشن یکی از متداول‌ترین روش‌ها در بازار مالی است. فرقی نمی‌کند شما یک معامله‌گر کوتاه مدت باشید یا بلند مدت، تجزیه و تحلیل قیمت دارایی که قصد سرمایه‌گذاری روی آن را دارید یکی از ساده‌ترین و در عین حال قدرتمندترین راه‌ها برای به دست آوردن برتری در بازار است.

کسانی که در بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند و می‌دانند پرایس اکشن چیست می‌توانند با استفاده از جدول ارز‌های دیجیتال که در صرافی‌ها وجود دارد و دنبال کردن تاریخچه و روند صعود و سقوط قیمت رمزارز‌ها بفهمند که در آینده چطور می‌توانند از یک ارز دیجیتال استفاده کنند و از آن سود ببرند. بنابراین یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای این‌که در بازار‌های مالی موفق شوید این است که حرکت قیمت‌ها را از طریق جدول‌های ارز دیجیتال در صرافی‌های معتبر دنبال کنید و بر اساس تحلیل آن‌ها تصمیم بگیرید که آیا اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی هست یا خیر.

تکنیک price action چه فوایدی دارد؟

گفتیم پرایس اکشن چیست و بیان کردیم که چطور این روش یکی راهکار‌های مناسب و محبوب میان سرمایه‌گذاران برای سود بردن در بازار ارز دیجیتال است. بسیاری از تریدر‌ها از پرایس اکشن استفاده می‌کنند. استفاده از price action برای تحلیل بازار آسان است و روش معامله با آن را می‌توان با مطالعه و تحقیق کوتاه‌تری آموخت. برای همین کسانی که به طور کامل روی تکنیک تحلیل‌های مختلف بازار ارز دیجیتال تسلط نداشته باشند می‌توانند از طریق پرایس اکشن اقدام به سرمایه‌گذاری نمایند.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از price action این است که تریدر‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند نسبت به بسیاری دیگر از معامله‌گران زیان بسیار کمتری را متحمل می‌شوند. زیرا همان‌طور که فهمیدید پرایس اکشن چیست و چه خصوصیاتی دارد، مشخص شد که استفاده از آن به شما کمک می‌کند تا از بازار درک خوبی پیدا کنید.

همچنین شاید این از مزایای جالب توجه پرایس اکشن باشد که استفاده از پرایس اکشن رایگان است و نیاز به نرم‌افزاری ندارید. شما صرفاً با مراجعه به صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال که قیمت‌ها را دقیق و بروز وارد می‌کنند می‌توانید از سبک تحلیل پرایس اکشن استفاده کنید. ما توصیه می‌کنیم که شما از صرافی والکس و سیستم محاسبه‌گر قیمت آن استفاده کنید زیرا والکس قیمت‌ها را دقیقاً مطابق وضعیت جهانی و در بروزترین حالت قرار می‌دهد.

پرایس اکشن چه تأثیری در بازار ارز دیجیتال دارد؟

یکی از نکاتی که به آن اشاره کردیم این است که پرایس اکشن در بسیاری از بازار‌های مالی کارکرد دارد و استفاده می‌شود. بازار ارز دیجیتال به دلیل لیکوئید بودن و نوسان‌های مختلفی که دارد محلی مناسب برای استفاده از تحلیل price action است. از پرایس اکشن برای یافتن زمان مناسب برای خرید و فروش یک ارز، در بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌شود.

همچنین به دلیل تنوع زیادی که در حوزه ارز‌های دیجیتال وجود دارند، تریدر‌ها می‌توانند روند بازار را از طریق جدول قیمت ارز‌های دیجیتال در صرافی‌های معتبر دنبال کنند و با استفاده از تحلیل پرایس اکشن بهترین زمان ورود به یک معامله را دریابند.

می‌توان در یک نگاه کلی گفت بسیاری از افرادی که به صورت حرفه‌ای و جدی در بازار فعالیت نمی‌کنند از پرایس اکشن استفاده کرده تا ارز‌های دیجیتال خود را خریداری کنند و سرمایه‌گذاری‌شان را ثبت کنند. این نوع استفاده از price action نشان می‌دهد که تا چه اندازه چنین تحلیلی می‌تواند در بازار کارآمد باشد.

سخن پایانی

اگر شما نیز از جمله علاقه‌مندان به بازار ارز دیجیتال هستید و می‌خواهید در این بازار فعالیت کنید باید روش‌های مختلف خرید و فروش ارز دیجیتال را بدانید. یکی از این روش‌ها استفاده از تحلیل پرایس اکشن است. ما در این مقاله بیان کردیم پرایس اکشن چیست و چه مزایایی برای کاربران فراهم می‌کند. آیا شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که از پرایس اکشن استفاده می‌کنید یا price action را ر‌ها کرده و به روش‌های دیگر تحلیل بازار رو آورده‌اید؟ نظرات و نگرش‌های خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: