April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۶۵۰
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
0

اگر بدون آگاهی و بدون در نظر گرفتن وضعیت بازار وارد خرید و فروش ارز دیجیتال شوید به احتمال زیاد با شکست مواجه خواهید شد. دنیای کریپتوکارنسی از آغاز دنیای پر نوسانی بوده است به همین دلیل سرمایه‌گذاران زیادی در این دنیا سود‌های کلان برده‌اند و سرمایه‌گذاران زیادی نیز دچار ضرر‌های هنگفت شده‌اند. به همین دلیل هنگام ورود به بازار ارز دیجیتال باید روش خرید و فروش کریپتوکارنسی را به خوبی بدانیم. یکی از بهترین روش‌ها که از جمله روش‌های متداول و معمول تحلیل بازار برای خرید و فروش کریپتوکارنسی است پرایس اکشن (price action) نام دارد. پرایس اکشن نوعی تحلیل است که بر اساس آن می‌توانید تصمیم بگیرید که چطور در بازار وارد شوید و چه خریدی باید انجام دهید. در این مقاله بیان خواهیم کرد که پرایس اکشن چیست و مزایای آن را میشماریم.

پرایس اکشن را بشناسیم

به طور کلی گفته می‌شود که پرایس اکشن نوعی استراتژی در بازار ارز دیجیتال یا حتی دیگر بازار‌های مالی است و عموماً به معنی حرکت قیمت اوراق بهادار گفته می‌شود. کسانی که بر اساس تحلیل پرایس اکشن سرمایه‌گذاری می‌کنند تاریخچه قیمت یک دارایی را می‌خوانند و مطالعه می‌کنند و پس از بررسی‌های مختلف تصمیم می‌گیرند که چه زمانی می‌تواند بهترین موقع برای خرید و سرمایه‌گذاری در آن ارز دیجیتال باشد.

دقیقا همان طور که در مقاله "اهمیت پرایس اکشن" توضیح داده شد، یکی از معمول‌ترین شاخص‌های پرایس اکشن مطالعه کردن نمودار‌های قیمتی است که جزئیاتی را از قبیل قیمت باز و بسته شدن یک بازار و سطوح قیمتی بالا و پایین را در یک مدت زمان خاص نشان می‌دهند. استفاده از تحلیل پرایس اکشن نیازمند آگاهی دقیق نسبت به قیمت ارز دیجیتال است بنابراین می‌توانید به صرافی‌های معتبری مثل والکس برای آگاهی نسبت به قیمت‌ها مراجعه کنید.

مزایای پرایس اکشن را بدانیم

در اینجا پس از این‌که بیان کردیم پرایس اکشن چیست و چه خصوصیاتی دارد می‌خواهیم جواب دهیم مزایای پرایس اکشن چیست. سه مزیت مهم را می‌توان درباره پرایس اکشن بیان کرد:

  • بسیاری از اهالی معامله رو به price action می‌آورند و به آن علاقه دارند. معامله‌گران در این تکنیک اطلاعات جامعی از بازار بدست می‌آورند که به آن‌ها کمک می‌کند تا معاملات خود را با کمترین زیاد انجام دهند. استفاده از این تکنیک علاوه بر این که به شما کمک می‌کند تا به درک صحیحی از عملکرد بازار بدست‌ آورید؛ به شما این امکان را خواهد داد که در هر بازاری از جمله بازار ارز‌های دیجیتال به موفقیت دست پیدا کنید.

  • یکی دیگر از مزیت‌های مهم استفاده از معامله price action این است که شما می‌توانید نسبت به دیگر روش‌های تحلیل بازار مدت زمان کمتری را برای یادگیری پرایس اکشن صرف کنید. کسانی که در بازار کریپتوکارنسی تازه وارد هستند اگر حتی آگاهی کافی نسبت به تکنیک‌های تحلیل نداشته باشند با مطالعه جدول قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌های معتبری مثل والکس می‌توانند تحلیلی نسبتاً مناسب برای خرید و فروش کریپتوکارنسی داشته باشند.

  • دیگر مزیت مهم پرایس اکشن رایگان بودن آن است. بسیاری از روش‌های تحلیل بازار در بازار کریپتوکارنسی هزینه‌بر هستند و نیازمند ابزار‌ها و نرم‌افزار‌های مختلفی برای انجام دارند ولی price action اینطور نیست و به صورت رایگان و بدون نرم‌افزار و صرفاً با حضور و مراجعه به صرافی‌های آنلاین و معتبر که قیمت بروز و دقیق یک دارایی را می‌گذارند می‌توانید از آن استفاده کنید.

محور‌های اصلی پرایس اکشن را بشناسیم

از مهم‌ترین نکات در استفاده از تکنیک پرایس اکشن این است که بتوانیم محور‌های اصلی و ارتباط میان‌شان را به خوبی درک کنیم. چند محور اصلی پرایس اکشن عبارتند از:

  • نمودار شمعی: یک نمودار قیمتی که در بازار‌های مالی کاربرد زیادی دارد. در این نمودار بالا و پایین شدن قیمت و باز و بسته شدن آن نشان داده می‌شود.

  • روند گاوی: روند گاوی نشانه وضعیت خوب بازار است و وقتی است که قیمت در حال افزایش است و نمودار روند صعودی دارد. وقتی شمع‌ها در حال افزایش به سمت راست باشند یعنی روند گاوی است.

  • روند خرسی: نشانه کاهش قیمت بازار است و بیان می‌کند روند قیمت نزولی است. ساختار این روند دقیقاً برعکس روند گاوی است.

  • خط حمایت: وقتی قیمت به خط حمایت می‌رسد یعنی افزایش تقاضا مسأله‌ای است که اکنون بازار با آن مواجه شده است. افزایش تقاضا همیشه به معنای افزایش قیمت‌هاست. برای همین خط حمایت جذاب است.

  • خط مقاومت: خطی است که در آن احتمال سقوط قیمت ارز دیجیتال بسیار بالاست و باید به آن توجه کرد.

این محور‌های اصلی در تکنیک پرایس اکشن اهمیت فراوانی دارند و اگر می‌خواهید بدانید راه استفاده از پرایس اکشن چیست می‌توانید با رجوع به بلاگ والکس روش درست و صحیح معامله با استفاده از تکنیک پرایس اکشن را بیاموزید.

جمع‌بندی

در این مقاله توانستیم به صورت خیلی خلاصه تعریفی از تکنیک price action در معاملات مبتنی بر کریپتوکارنسی را بیان کنیم و مزیت‌های استفاده از پرایس اکشن را مطرح کنیم. اگر بدانید پرایس اکشن چیست و بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید، از روشی متداول در بازار استفاده کرده‌اید که امتحان خود را در دنیای اقتصاد پس داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: