May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۷۴۴
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از لبخند زدن دشمن باید نگران بود، چراکه همیشه او با کینه و بغض به ما نگاه می‌کند.

اسماعیلی مطرح کرد؛از لبخند دشمن باید ترسید نه از غضب دشمن

محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست تخصصی مدیران روابط عمومی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جنگ رسانه‌ای رسانه‌های معاند گفت: ما امروز درجنگ گسترده روایت و جنگ گسترده رسانه‌ای قرار داریم. یا به تعبیر دقیق با تروریسم رسانه‌ای مواجه هستیم. شما به رسانه‌های معاند نگاه کنید، می‌بینید کهبه جای ارتش و لشکر‌های نظامی عمل می‌کند. به جای اینکه دست به بمباران نظامی بزنند، افکار عمومی را با دروغ بمباران می‌کند.

اسماعیلی ادامه داد: جنگ رسانه‌ای موثر‌تر از جنگ نظامی است و اگر از این جنگ غفلت کنیم، دشمن دستاورد‌های بیشتری به دستمی‌آورد. وقتی یک حمله نظامی اتفاق می‌افتد، به انسجام و وحدت کشور کمک می‌کند. اما در جنگ شناختی و رسانه‌ای دشمن بمباران وحمله‌ور می‌شود، آن هم با خطبه‌ای به نام تحریف. نتیجه آن شکاف بین جامعه است. دشمن تلاش می‌کند که مدام این گسل را عمیق کندتا جامعه را به آرمان‌های خودش نزدیک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا افتخارات جامعه را بعد از انقلاب اسلامی نسبت به گذشته دچارتردید کند، افزود: جامعه‌ای که از آینده خود مایوس شود، یک جامعه از دست داده و دچار سکون می‌شود. دشمن با امید ما در حالجنگیدن است.

دشمن به دنبال قبضه افکار عمومی است

وی با اشاره به ادبیات رهبر انقلاب در دور‌های مختلف حاکمیت توضیح داد: ایشان از حملات دشمن، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم سخن گفتند و مرتب به ارائه نسخه پرداختند. اینکه در مقابل هجمه رسانه‌ای و فرهنگی دستور بازآراییرسانه‌ای صادر کردند. در اولین جلسه تنفیذ دولت از بازآرایی رسانه‌ای صحبت کردند. رهبر انقلاب فرمودند که دشمن به دنبال قبضهافکار عمومی است.

اسماعیلی درباره نقطه امید در حاکمیت بعد از رهبر انقلاب گفت: قوه قضائیه در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی به نقطه امید نظام تبدیلشده بود. میزان رضایت‌مندی از دستگاه قضایی در دوره آغاز ریاست آیت‌الله رئیسی عدد بسیار پایینی بود. در خرداد سال ۱۴۰۰ میزانرضایتمندی به بالای ۷۰ درصد رسیده بود.

جهاد تبیین بیان موفقیت‌هاست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنان رهبری افزود: رهبر انقلاب در همان ایام، بحث فریضه جهاد تبیین را به عنوان پادزهر ومقابله با حرکات دشمن عنوان کردند. اینکه دشمن می‌خواهد افکار عمومی را تحریف کند و به جنگ امید مردم برود. جهاد تبیین یعنیبیان موفقیت‌ها و دستاورد‌های بی‌نظیر برای نظام اسلامی دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبری در جلسه اخیر گفت: رهبری تبیین کردند که منظور از تحول ساختار‌های فرهنگ تمرکز بر گزاره‌های اصلیاست.

اسماعیلی با بیان اینکه ما به هر شیوه‌ای صحبت می‌کنیم، دشمن به شیوه‌ای مقابل صحبت‌های ما را خنثی می‌کنند، تصریح کرد: مامی‌گوییم که آغوشمان باز است و امکان فعالیت در این عرصه وجود دارد، به‌گونه‌ای دیگر حمله می‌کنند تا افراد را مایوس کنند و جریان‌هارا مجبور کنند تا در حوزه هنر کناره‌گیری کنند. با متخلفان برخورد می‌کنیم، هجمه رسانه‌ای سنگین وارد می‌کنند. این طبیعت جنگ است. ما از دشمن توقع لبخند زدن را نداریم. اتفاقاً زمانی که دشمن لبخند زد، باید بیشتر نگران بود. باید به خودمان شک کنیم که چه کاری انجام دادیم که او لبخند می‌زند. دشمن همیشه باید با کینه و بغض به ما نگاه کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: