کد خبر: ۳۸۹۷۹۱
۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) با اعلام اینکه باید به تجهیزات نفت توجه ویژه ای صورت گیرد گفت: صنعت نفت یک ظرفیت قابل توجه و تاثیرگذار برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی کشور دارد.

تحریم، دانش فنی و موانع مالی چالشهای اصلی استصنا

احسان ثقفی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه گردش مالی استصنا حدود ۲ میلیارد یورو است گفت: در صورتی که از شرایط کنونی تحریمها عبور کنیم و به روال عادی بازگردیم، میتوانیم به درآمدهای بیشتری دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر از شرایط تحریم بگذریم و به شرایط عادی برسیم، سازندگان تجهیزات صنعت نفت می توان ند تا ۵ میلیارد یورو گردش مالی داشته باشند گفت: این عدد نشان می دهد فعالیت در زمینه تجهیزات صنعت نفت چه اندازه می‌تواند در رونق اقتصادی موثر باشد.


رییس استصنا با اشاره به تاثیر گذاری صنایع بر یکدیگر گفت: من نمی گویم صنایع به یکدیگر وابسته هستند، بلکه صنایع با یکدیگر پیوسته هستند و همین امر تاثیرگذاری صنایع بر یکدیگر و اقتصاد کشور را نشان می دهد.

وی به تشریح چالش‌های صنعت نفت پرداخت و گفت: برای ساخت تجهیزات صنعت نفت، به مواد اولیه ای نیاز داریم که بخشی از آن باید وارد شود، زیرا نمی توانیم همه مواد اولیه مورد نیاز را در داخل تولید و تامین کنیم.

ثقفی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی چاره ای به غیر از واردات بخشی از مواد اولیه مورد نیاز نداریم گفت: ساخت، تولید یا تامین مواد اولیه کار ساده ای نیست، زیرا برای ساخت بسیاری از مواد اولیه تکنولوژی و فناوری پیشرفته ای لازم است که آن را نداریم.

وی با اعلام اینکه برای دست یافتن به فناوری، باید به دانش فنی آن دست یابیم گفت: با توجه به شرایط تحریم که هر نوع فعالیتی را برای کشورمان محدود کرده، دچار برخی مشکلات هستیم که حل آن به مدیریت ویژه ای نیاز دارد.

رییس استصنا با تاکید بر اینکه امروزه بسیاری از موانع و مشکلات را برطرف کرده ایم گفت: هنوز چرخه عبور از تحریم ها کامل نشده و مواردی است که باید رفع یا مدیریت شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که تحریم ها برای نقل و انتقالات مالی ایجاد کرده گفت: بدلیل سخت گیریها و موانعی که دشمن ایجاد کرده، در بسیاری از موارد برای مراودات مالی با بن بست روبرو می شویم که همین امر تاثیرات منفی خود را بر تامین نیازهای مواد اولیه بر جای می گذارد.

ثقفی با اعلام اینکه برای نقل و انتقال مالی، بایستی تعاملات بسیاری برقرار شود گفت: سختی های خاصی را برای تامین مواد اولیه داریم که باید با درایت آنها را پشت سر بگذاریم تا بتوانیم مواد اولیه مورد نیاز تجهیزات صنعت نفت را به کشور وارد کنیم که خوشبختانه تاکنون توانسته ایم در اندازه قابل توجهی موفق باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: