کد خبر: ۳۸۹۹۵۵
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
0
مایک مک‌گلون کارشناس در بلومبرگ معتقد است احتمالا طلا در سال ۲۰۲۲ کف‌های قیمتی خود را تجربه کرده است و سال ۲۰۲۳ در صورتی که فدرال رزرو نیز کاهش نرخ بهره را آغاز کند، می‌تواند سال خوبی برای این بازار باشد.

پیش بینی قیمت طلا و بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳

در حالی کمتر از یک هفته به پایان سال ۲۰۲۲ میلادی باقی مانده است، طلا همچنان در مرز ۱۸۰۰ دلاری باقی مانده است. در حالی که روز‌های زیادی به پایان سال میلادی نمانده است که بیت کوین و طلا در این سال دو عملکرد متفاوت داشتند.

طلا این سال پر نوسان را در حالی به پایان می‌برد که از ابتدای سال تاکنون در حدود یک درصد فقط افت داشته است؛ در حقیقت پس از این سال پر نوسان طلا تقریبا در نقطه ابتدایی خود ایستاده است. البته این موضوع به خوبی سالی که گذشت را نشان نمی‌دهد؛ سالی که در آن قیمت هر اونس سقف بالاتر از ۲ هزار دلار و کف نزدیک به ۱۶۳۰ دلار را به چشم دید.

مایک مک‌گلون کارشناس در بلومبرگ معتقد است احتمالا طلا در سال ۲۰۲۲ کف‌های قیمتی خود را تجربه کرده است و سال ۲۰۲۳ در صورتی که فدرال رزرو نیز کاهش نرخ بهره را آغاز کند، می‌تواند سال خوبی برای این بازار باشد. بر اساس نظر این تحلیل گر طلا در سال ۲۰۲۳ می‌تواند به بالای مرز ۲ هزار دلار برسد و هرگز هم به زیر آن برنگردد.

به ویژه اینکه سال آینده میلادی فدرال رزرو قصد دارد از یکی از شدیدترین عملیات‌های انقباضی خود در طول تاریخ به سطوح نرمال نرخ بهره بازگردد. البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که شاید روند صعودی قیمت طلا در ابتدای سال آغاز نشود زیر هنوز بر اساس نظر مقامات فدرال رزرو جنگ با تورم به پایان نرسیده است.

بیت کوین نیز در روزی که گذشت نوسان قیمتی خاصی نداشت و همچنان در محدوده‌ای زیر مرز ۱۷ هزار دلاری در حال نوسان بود. بیشتر از یک ماه است که بیت کوین در همین محدوده قیمتی در حال نوسان است. بیت کوین در حالی که تا بیست و چهارمین روز دسامبر بازدهی منفی ۲ درصد داشته است که سال را در قیمت ۴۶ هزار دلار آغاز کرده بود و اکنون ۳۰ هزار دلار پایین‌تر از آن قیمت مبادله می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: