روحبخش از سومدیریت مسوولان انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۰۲۴۵
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
نماینده بازنشستگان تهران از زندگی در سخت‌ترین شرایط خبرداد گفت: در اثر سومدیریت مسوولان، وضعیت به اندازه‌ای خراب است که مردم محکوم به زندگی در شرایط سخت هستند.

مردم محکوم به زندگی در شرایط سخت

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران از شرایط سخت زندگی کارگران و بازنشستگان خبر داد و گفت: ۶۰ درصد از سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی حداقل بگیر به پایین هستند.


برزو روحبخش با هشدار نسبت به اینکه گرانی و تورم از تحمل مردم خارج شده است گفت: این شرایط برای حقوق بگیرانی که مستمری ثابت ماهیانه دارند، غیر قابل تحمل است، زیرا قیمت‌ها روز به روز بالا می‌رود در حالی که مستمری‌ها ثابت است.


وی با اعلام اینکه دریافتی‌های بازنشستگان هیچ تناسبی با شرایط روز ندارند گفت: حدود ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و حقوق حداقلی به هیچ وجه پاسخگوی هزینه‌های زندگی حداقلی نیست.


عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه مسوولان درک درستی از حداقل بگیر ندارند گفت: مفهوم حداقل بگیر این است که یک بازنشسته برای تامین هزینه‌های زندگی خود و فرزندانش ماهیانه حدود ۶ میلیون تومان حقوق می‌گیرد گفت: این حقوق در این شرایط گرانی وتورم نشان می‌دهد که بازنشستگان به اندازه کافی با سختی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.


وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان به غیر از تحمل شرایط سخت و طاقت فرسا، هیچ چاره دیگری ندارند گفت: نیازی نیست آقایان در مصاحبه‌ها و سخنرانی هایشان دستور تحمل شرایط سخت را صادر کنند.


روحبخش از مسوولان خواست به نوعی با مردم سخن بگویند که ارتباط نزدیک برقرار کنند گفت: یک مسوول باید خودش را با جامعه مخاطب نزدیک کند و چنان سخن بگوید که گویا شرایط را درک می‌کند نه آنکه چنان سخن بگوید که مردم نسبت به درک آن‌ها شک کنند.


وی لحن سخن گفتن مسوولان را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: اگر مسوولان با توجه به شرایط و مشکلات سخن نگویند، مشخص می‌شود که درک درستی از زندگی مردم ندارند و این باعث می‌شود تا درک مسوولان زیر سوال برود.


عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران از بکار بردن کلمات و جملاتی که مردم را تشویق به تحمل می‌کند انتقاد کرد و گفت: اگر قرار است مسوولان با مردم سخن بگویند، جملاتی بکار ببرد که روحیه ایستادگی در جامعه تشویق شود، نه آنکه به مردم فرمان تحمل بدهند.


وی با تاکید بر اینکه بهتر است وقتی در مورد زندگی مردم سخن می‌گویند، از نمایندگان مردم دعوت کنند گفت: منظور از نماینده مردم، نمایندگان مجلس نیست، زیرا نماینده‌ای که ماهیانه ۵۰ میلیون تومان می‌گیرد، هرگز نمی‌تواند نماینده مردمی باشد که ماهیانه ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.


روحبخش از مسوولان رسانه ملی خواست در مناظره‌های تلویزیونی از نمایندگان اقشار فرودست جامعه نیز دعوت کنند گفت: سخن باید از دل بر آید تا بر دل نشیند و مسوولانی که حقوق‌های کلان می‌گیرند، هرگز نمی‌توانند سخنی بگویند که به دل دهک‌های پایین جامعه بنشیند.


وی از مسوولان خواست با مردم رو راست باشند و گفت: همانطور که بار‌ها مطرح شده، مسوولان وقتی پشت تریبون حاضر می‌شوند باید به مردم بگویند که وضعیت اقتصادی خوب نیست و چاره‌ای جز تحمل نداریم، نه اینکه همه چیز را گل و بلبل نشان دهند.


عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه اگر قرار است مسوولی از درد مردم سخن بگوید، از اشراف نباشد گفت: بهتر است افرادی مردم را به تحمل سختی‌ها دعوت کنند که زندگی متوسطی داشته و حقوقی بگیرند که نزدیک به دهک‌های متوسط جامعه باشد.


وی با اشاره به اینکه بازنشستگان با حقوق‌های ناچیز سخت‌ترین شرایط را می‌گذرانند و با سیلی صورت شان را سرخ نگه می‌دارند گفت: در اثر سومدیریت مسوولان، وضعیت به اندازه‌ای خراب است و مردم به اندازه‌ای در شرایط سخت زندگی می‌کنند که نیازی نیست مسوولان مردم را به تحمل زندگی در شرایط سخت تشویق کنند، زیرا مردم محکوم به زندگی در شرایط سخت هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: